Nekromanti Fusk??

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
STY 15
TÅL 18
PER 18
PSY 17
VIL 18
BIL 10
SYN 17
HÖR 21

Jag är en missla!!!!!
Tycker ni detta är fusk?
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Om du slog fram det med tärningar så är mitt svar: Ja. Att du har sån tur i alla fall.

Om du satte ut värdena själv så svarar jag: Ja.

Vad är det för en missla egentligen? Passar verkligen alla dessa höga värden in på han/henne?

/Hartland - fuskar, men inte sååå mycket :gremwink:
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Detta fick jag från början.
STY 17
TÅL 18
PER 15
PSY 17
VIL 8
BIL 10
SYN 15
HÖR 16

Efter modifikationer. (Missla)
STY 15
TÅL 16
PER 17
PSY 17
VIL 8
BIL 10
SYN 16
HÖR 19

Efter bakrundslag.
STY 15
TÅL 18 Tålig +2
PER 18 Berömelse +1
PSY 17
VIL 18 E.O Viljestark 2T6+9
BIL 10
SYN 17 Uppmärksam +2
HÖR 21 Uppmärksam +2

Så har det gått til! :gremsmile:
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: Fortfarande fusk! =p[NT]

Har du slagit fram siffrorna är det under inga som helst omständigheter fusk... men vad säger din SL? eller vad säger din Missla som helst plötsligt har armar som Dolfs lår...??? Blir det verkligen en bra missla? Du kanske skulle göra en Learam eller ngt annat mer anpassat för stark fysik
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Re: Fortfarande fusk! =p[NT]

Min SL måste alltid vara med och se när vi slår attributen anars får vi inte spela med våra karaktärer!
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: Fortfarande fusk! =p[NT]

Det förstår jag... men tycker han att det är ok med en missla med de attributen? Isf får du väl spela med den... men var det vad du hade tänkt när du skapade en missla...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,223
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Sagan om Sumoproblemets Återkomst

STY 15 och TÅL 18 är för mycket för en så liten varelse i mitt tycke. Eons regelsystem tar alldeles för lite hänsyn till individers storlek och kroppstyngd, men faktumet kvarstår likfullt - det är ganska svårt att föreställa sig en så pytteliten varelse brotta ned en genomsnittlig frakktirak, vilket den här misslan skulle kunna. Om jag någongång har med en riktigt stenhård henéaalv, Vargtass kanske, kan jag kanske ge honom en TÅL uppemot 18, men Första Snön har aldrig haft högre än 13, trots att hon är seg som ett djur. Tåligheten är, enligt definitionen i början av Eons grundbok, nämnligen också ett mått på personens storlek. (Bisarrt nog har dvärgar skyhöga TÅL-plus ändå, medan henéas minus i samma attribut förklaras med deras ringa storlek).

Likfullt, jag kan inte relatera till en missla med de fysiska attributen, den måste vara byggd som ett motorblock. En hög tålighet är okej, misslan kan ju vara en riktigt, riktigt seg liten äppelpajsbakare, men 16+ känns fortfarande väldigt orimligt, och en styrka på över 12-13 har jag svårt att föreställa mig.

Misslor är helt enkelt för små.

- Ymir, som önskar sig ett Storleksattribut i Eon III
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Re: Fortfarande fusk! =p[NT]

JAg hade redan bestämt att jag skulle vara en missla innan jag slog och fick som nackdel kort!!!!!! MIn missla är 96cm lång!!!!! OCh våran SL är en fuskis när något anfaller och träffar tar den ca 50 i hugg skada.... :gremfrown: Jag tror att han fuskar)
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Re: Sagan om Sumoproblemets Återkomst

JAg tycker kanske att det är lite konstigt vilka attribut behöver jag ändra?????
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Nej, det är nu inte fusk.
Jag slog en gång fram en attributserie som såg ut ungefär så här:
STY 21
TÅL 19
RÖR 21
PER 21
PSY 16
VIL 17
BIL 20
SYN 15
HÖR 14

Jag spelade aldrig karaktären, och, en missla med de där attributen skulle jag nog inte spela heller. Det är inte så roligt, även om man tycker om bra karaktärer.
Du har helt klart tur som en tokig....
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Inte fusk, men trovärdigt?

Jag säger inte att du INTE kunde ha slagit fram de där siffrorna... men är det verkligen så att du vill spela en missla med de där attributen? Vore det verkligen kul att ha fysik starkare än en Tirak och tåligare än en Dvärg?

jag säger inte att du INTE får spela den, men VILL du spela en sådan karaktär? Får du för din SL ska inte jag sätta mig på tvären, jag menar bara att jag inte skulle vilja det...
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Bildning

På nåt sätt känns det ganska typiskt att Bildning är lågt (eller snarare medelbra), det borde spela in mer på nåt sätt.

// avatarex, sätter Bildning högst om vi ska se det IRL.
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Var blev RÖR av? :gremgrin:

Varför ändra om du slog fram attributen ärligt och SL inte har något emot det? Ska du ändra något kan du ju välja bort vissa av slagen från bakgrundstabellen - det finns mycket intressant förutom attributmods där.

Annars är främsta skälet att ändra i attributen om resultatet inte alls passar med ditt karaktärskoncept.


/Rax, tycker inte man behöver ändra bara för att misslor ’ska’ vara små och gulliga
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Är det ett flygplan? Är det en missla? Nej, det är en... öhm.. trollunge kanske?

Hade du vart i min spelgrupp hade du blivit kölhalad på en gång.. eller i alla fall tillrättavisad och fått en klapp på axeln samt en knuff i rätt riktning.

Jag hade satt värdena så här ungefär:
Sty: 7, Tål: 8, Per: 14, Psy: 12, Vil: 13, Bil: 10, Syn: 14, Hör: 15.
(Totalt värde: 93, plus det borttappade Rör som jag hade satt till runt 12-14. Då får du det totala värdet på dina attribut på 105-107 och det är vad vi brukar köra med normalt sätt.)
Men sedan har vi ganska fina restriktioner på våra rollpersoner, eller i alla fall har jag försökt sätta det ganska länge nu.
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
JAg glömde nog det :gremblush: Men jag håller med dig men SL såg är jag slog och då tycker han att det är okej så jag ska nog köra med min hulk :gremgrin:
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Re: Inte fusk, men trovärdigt?

Jag blev skit glad när jag slog mina slag :gremcrazy:

Men alla är bara så negativa :gremelak: (nästa alla)
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Re: Inte fusk, men trovärdigt?

Ifall du tycker det verkar vara roligt att spela karaktären så spela den. Men vanligtvis brukar man väl ha i alla fall en idé om hur karaktären ska vara innan man skapar den? Då är det ju roligast om resultatet stämmer överens någotsånär, med vissa modifikationer som man inte tänkt på tidigare.
 
Top