Nekromanti Funktioner för fan-baserat material

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Den här kanske skulle ha legat i "Helmgastavdelningen" så det gäller alla spelen, men men.
Den gamla hemsidan för Eon var "väldigt" ambitiös då den länkade till egen-skapat material för Eon som fansen lagt ut och som då gamla goda Neogames sökte upp via goggle och la ut länkarna.
En god idé vore kanske att centralisera allt på någon sida/kanal/app/wiki/whatever där man slänga upp sina äventyr, lägga ut egna alster såsom nya länder, regler, alternativ, monster, gudar etc. En första uppgift vore då att dammsuga det gamla forumet efter bra idéer som sedan kan tas tillvara på. Överblivet/Alternativt material är också av intresse då somliga spelare/spelledare, på egen hand, justerar spelvärlden.
 

Vincir

Veteran
Joined
23 Feb 2005
Messages
85
Location
Genarp
Om jag inte har helt fel för mig planerar Helgmgast att skapa en officiell wiki, i alla fall till Eon. Är osäker på om planen med den är att försöka samla officiellt fluff, eller om vi "vanliga dödliga" kommer kunna ladda upp eget material.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Vincir;n42129 said:
Om jag inte har helt fel för mig planerar Helgmgast att skapa en officiell wiki, i alla fall till Eon. Är osäker på om planen med den är att försöka samla officiellt fluff, eller om vi "vanliga dödliga" kommer kunna ladda upp eget material.
Fast den kommer väl bara att vara en wiki-sida? Ska det vara dubbelansiktig likt wookiepedia(star wars) med sina Canon/Legends funktioner? Offciellt material vs fan-baserat? Hur blir det med annat material såsom äventyr, kampanjer, alternativa magisystem, egena besvärjelser, egna vapen etc.?
 
Top