Nekromanti Funderingar runt DoD6 "Expert"

Ryng Silverkorp

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
137
Location
Eskilstuna
Jag läste också nånstans att Riotminds hade planer eller tankar på att släppa någon form av "expertupplaga". Om så är fallet kan man ju undra varför... och vad den skulle komma att innehålla...

Tanke ett: DoD6 har sålt riktigt bra vad jag har förstått, finns det risk för att DoD6 - "Expert" bara blir ett sätt att dra in mer pengar?

Tanke två: När DoD först släpptes, kom det också expansionsmoduler i form av expert och gigant. Det kanske(?) var något som verkligen behövdes då. Men behövs det en expansionsmodul till DoD6? Det bör ju kanske inte bli en upprepning på gamla Expert ... dvs inget nytt under solen.

Tanke tre: Ska det nu släppas en "expert"-modul hoppas jag verkligen att den kan täcka fler områden än bara en bunt "extra-regler", utan också lite mer för spelledaren vad det gäller kampanjvärlden trudvang. För det är ju defenetivt något som skulle behövas tycker jag.

Tack för ordet och ursäkta alla ev stavfel

MVH

Ryng Silverkorp
 

Alikzus

Veteran
Joined
23 Jul 2001
Messages
71
Location
Stockholm
du kan ju kolla i inlägget några rader ner som heter "DoD6 Expert?" så besparar du folk en massa upprepnings skrivande där ändå inget direkt nytt kommer upp... okej?
 
Top