Nekromanti Funderingar kring konstruerandet av Äventyr

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,523
Location
Helsingborg
Re: Och vidare...

Du skulle ha fått en länk direkt om jag kunde kommit på någon tråd där intriger diskuterats.. Jag vet att det har nämnts, kanske i någon Vampire-diskussion på skräckforumet eller kanske när någon nybörjarSL har tröttnat på bofferäventyren och velat ha intriger..

Slottsintriger har det också pratats om ([color:blue]Faehrengaust</font color=blue>) kanske och andra intrigmakare som kan hjälpa till att komma ihåg kan vara [color:blue]Rising</font color=blue>..

Du nämnde mindre linjära äventyr i ditt första inlägg.. Då kommer jag att tänka på två trådar:
80-tals äventyr...... usch och fy.
Linjära äventyr

~Annars ger [color:448800]Han</font color=448800> rådet att söka på intrig eller intrigmakande
 

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
964
Location
Hamburg
"faktum är att världens bästa SL kan misslyckas med världens bästa kampanj i världens bästa spel om spelarna känner för att förstöra"

jävligt sant. borde finnas nåt sätt att fördela ansvaret... typ att spelarna själva hjälper till att konstruera delar av spelvärlden. fast inte mer än vad deras rollpersoner kan komma att veta... händelsesekvenser måste givetvis SL göra själv. *fundera*
 
Top