Nekromanti Fundering; organiserad "speltimme"?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Jag sitter just nu på 447 spel på Steam, 24 spel på Origin, 114 på gog.com. Plus en hylla med spel till X-box, X-box 360, PS2 och PS3. Jag har spelat en bråkdel av dem, och tagit mig igenom ännu färre. Jag skyller på att allt är så billigt, att det nästan aldrig är någon mening med att riktigt stå emot den där "hm, det där spelet ser lite coolt ut"-driften. Framför allt inte när det är rea på Steam.

Så jag har en massa ospelade spel, och känner dessutom att jag av nån anledning inte tar mig tid att spela spel längre.
Inför 2013 hade jag en massa otittad film, och kände att jag av nån anledning inte tog mig tid att se på film längre.

Ser ni vart jag vill komma?

Jag funderar på att göra det här till ett litet projekt; "speltimmen". Idén med speltimmen är att spela ungefär en timme av något spel man äger. Antingen skulle man kunna tänka sig begränsning av typen "inte spel man spelat förut", eller så kan man tänka sig "inte samma spel fler än en gång".

Jag tänker mig det här som något man gör en gång i veckan. Spelar något spel i nån timme, skriver lite om hur man uppfattade spelet, kanske länkar till nån gameplayvideo.

Är det här nåt nån annan skulle vara intresserad av, eller mer nåt jag borde hitta ett annat forum för?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Blir det snabbrecensioner av okända spel tycker jag mycket väl att man kan köra det här.

Tveksamt om du får någon mer recensent med om du kör en speltråd i veckan dock. :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
anth said:
Tveksamt om du får någon mer recensent med om du kör en speltråd i veckan dock. :gremsmile:
Så vad föreslår du som alternativ?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
krank said:
Så vad föreslår du som alternativ?
Jag personligen tror att du får göra månadstrådar om du ska få med andra - men vi får väl se vad andra tycker också.

Min fru plöjer t.ex. ett par steamspel i veckan utan några som helst problem.
 

Lovykar

Veteran
Joined
20 Feb 2006
Messages
24
Location
Uppsala
Jag har 355 Steamspel och lite samma position - "men det är ju så billigt!". Jag har inte ens spelat en tredjedel av dem, och då tenderar jag att köra dem väldigt länge (typ 100 timmar per spel på Skyrim, Crusader Kings II, Civ 5 och Just Cause 2), så det låter som något jag redan har tänkt men inte kommit mig för att göra. Jag är således intresserad, och har tid att göra det en gång i veckan :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Här är förresten en lång lista med alla spel jag har på Steam.

Saker som kan vara skoj:
- Spela något av spelen i coop, i den mån det finns coopkampanjer.
- Spela samma spel någon vecka. Jag skulle lätt kunna beståmma vad jag ska spela på förhand: "Nästa vecka tar jag en timme Painkiller". Så kan man försöka småsynka.

Vi som sitter på de där 300+ Steamkatalogerna lär väl ha ett och annat spel gemensamt...
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Kan vi inte bara recensera spel vi spelat nyligen? Jag har massa sepl jag kan skriva recensioner om och det skulle nog vara en bra övning för mig som studerande speldesigner.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Anchorman said:
Kan vi inte bara recensera spel vi spelat nyligen? Jag har massa sepl jag kan skriva recensioner om och det skulle nog vara en bra övning för mig som studerande speldesigner.
Ärligt talat kan jag knappast hindra dig från att recensera precis vad du känner för, även om jag nog personligen behöver lite fastare ramar än så för att nå mina mål med speltimmen.
 

sodapop

Veteran
Joined
29 Oct 2011
Messages
65
Location
Göteborg
Spännande att kolla igenom vad man egentligen har!

Jag har speltid på typ 80 procent av mina spel, klarat ganska precis hälften av de som har "något att klara".

Det är ju lite otäckt att se ett helt arbetsår i speltid dock (225 timmar). Kostnaden för spelen bleknar i jämförelse. :)

Kul idé Krank!
 
Top