Nekromanti Fummeltabell !

Lavskägge_UBBT

Veteran
Joined
16 Feb 2004
Messages
42
Hej o God fortsättning på er.

Har tröttnat på gamla Drakar o Demoners Fummeltabell o har nu därför tänkt mig o skapa en egen. Ska göra en lista på 100 grejjer som kan hända o därför skulle jag vilja ha lite tips på bra rollspel med tabeller som man skulle kunna få lite ideer ifrån. Eller ännu bättre om det kanske redan finns n¨gon som har gjort egna fummeltabeller. Jag vet att det finns folk här som har utvecklat egna system o inte använder sig av fummeltabeller. Jag säger det igen GOD FORTSÄTTNING

/Lavskägge
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Rolemaster måste ha något sorts rekord i tabeller, om du har tillgång till det spelet får du fler effekter än du vill ha. Bla finns det en modul som heter One million ways to die (eller något liknande). Fast vid närmare eftertanke är jag inte 100% säker på att den är till Rolemaster. Kolla upp!

Gordeg
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Fummeltabell ! [Editerat]

Rolemaster måste ha något sorts rekord i tabeller, om du har tillgång till det spelet får du fler effekter än du vill ha. Bla finns det en modul som heter One million ways to die (eller något liknande).

10 Millions way to die finns för tillfället att handla på Iron Crowns hemsida. Det är en generell bok för rollspel gjord av ICE.

10 million ways to die

Jag har själv inte läst den så jag vet inte hur bra den är.

/Honken
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Re: Fummeltabell ! [Editerat]

Crap, jag anade att jag inte kom ihåg namnet riktigt rätt.

Jag ögnade den lite snabbt i en affär en gång. Den består av tabeller. Tabeller, tabeller, tabeller. Mest critical hits antar jag, men det borde även finnas fummel och liknande.

Gordeg
 

Astroná

Veteran
Joined
10 Oct 2004
Messages
5
En grej som jag tycker var roligt hände en av mina rollspelare för massor av år sedan var detta:

"Mannen tog fram sin pilbåge och lade en pil på strängen. Just som han avfyrade pilen gick bågsträngen av samt att pilen for rakt upp bland trädtopparna och rakt ner mot honom. Pilen träffade honom i örat och fortsatte ner mot axeln och träffade honom på skuldran där den fastnade".

Detta var dubbel fummel på en och samma gång. Men roligt hade vi... *stackars han*
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
boken [OT]

har sett den. Det är skadetabeller för alla möjliga sorters vapen.
Varje uppslag tar upp en typ av vapen: knytnävar, slungor, svärd, armborst, musköter, pistoler, hagelgevär, automatkarbiner, lasergevär, stora rovdjur, fan och hans moster. Alltså allt från stenålder till tymdålder.

På vänstersidan finns skadetabell. Dvs hur mycket skada man gör på olika rustningstyper.
På högersidan finns (har jag för mig) listningar av vapen (och om de har modifikationer på skadevärdena, AK47 är alltså listad på sidan om automatkarbiner och har -10 i skada tror jag) och tabeller med kritiska skador.
 
Top