Med anledning av debatten kring WoD samt deras så kallade regelbugg så måste jag ställa ett par frågor till allmänheten - dvs du.
Är Fummel och Perfekt nödvändigt i rollspel? Försvinner rollspelets natur om inte Fummel och Perfekt existerar?
Varför måste Fummel och Perfekt finnas i rollspel? Tillför det något utöver det vanliga eller kan det simuleras med improvisation från SL?
Finns det bättre system än de vanligaste för att avgöra Fummel och Perfekt. Vanligtvis handlar det om extremslag med en tärningskombination som ger upphov till effekten.
Ska det vara lättare att slå Fummel med låga färdightesvärden och lättare att slå Perfekt med höga färdighetsvärden?
/Patrik
Är Fummel och Perfekt nödvändigt i rollspel? Försvinner rollspelets natur om inte Fummel och Perfekt existerar?
Varför måste Fummel och Perfekt finnas i rollspel? Tillför det något utöver det vanliga eller kan det simuleras med improvisation från SL?
Finns det bättre system än de vanligaste för att avgöra Fummel och Perfekt. Vanligtvis handlar det om extremslag med en tärningskombination som ger upphov till effekten.
Ska det vara lättare att slå Fummel med låga färdightesvärden och lättare att slå Perfekt med höga färdighetsvärden?
/Patrik