Fummel IRL?

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,203
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Ja ibland handlar det om något annat än vad som sägs.

Blev tillfrågad efter en sen kväll i ungdomen om jag vill hänga med på dubbelmacka, till vilket jag svarade att jag nog hellre tog en enkel skinkmacka. Var ju inte så hungrig. Fick ingen macka och de gick. Snopet. Men sen förstod jag ju att de inte alls pratade hunger eller mat. Jag överlevde, hade mat hemma.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Full som en väldigt full person vinglade jag hem en tidig morgon på sommaren. Mådde illa och slog FINNA DOLDA TING för att hitta till toaletten för att kräkas. Fumlar och inser för sent att toalocket är nedfällt.

Istället för att gå och lägga mig fick jag helt enkelt städa badrummet ... :D
En kompis gick för att kräkas i tvättmaskinen men somnade sedan med huvudet liggande på den nedfällda luckan
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,835
Location
Off grid
Apropå fylla.

En polare till mig var på festival för många år sen.
Han hånglade med fel tjej och de gick och la sig i fel tält. Under natten försvann tjejen med hans jeans.
Sen dök tältets ägare upp och undrade vad han höll på med, så han fick smita därifrån utan byxor. Därefter visade det sig att i jeansfickan låg hans plånbok, körkortet och entrébiljetten. Så det blev snabbt ganska besvärligt på många sätt.

Det är ganska många fummel på raken. 😳
Men allt är preskriberat vid det här laget.

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
592
Location
Göborg
Jag vet inte om det räknas som fummel "IRL" eftersom det skedde när vi spelade Horror on the Orient Express, men eftersom det var spelaren och inte rollpersonen som fumlade på INT-slaget antar jag att det kvalar in (från Players say the funniest things - hela tråden är guld värd!). De har nyligen anlänt till Venedig för att leta efter Sedefkar Simulacrum:

Spelare 1: Var kan den finnas?
Spelare 2: I kälaren! Det är alltid i källaren!
Spelare 1: I Venedig?!
 

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
312
... hoppade med huvudet före rakt in i dörrkarmen till mitt sovrum ...
Alla slag i närheten av dörrar och dörrkarmar görs med nackdel.

T.ex. att busa med små barn, man vill ju gärna lyfta dem över huvudet! 😢
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Tog med stort vattenglas till arbetsplatsen inför långsittning i zoom-möte. Fumlade perception. Inleder mötet med 20 servetter i högsta hugg torkandes vatten.
 

Dr Blue

Veteran
Joined
19 Jun 2020
Messages
67
1. Fummel smidighet:
Jag genar cyklandes över en parkering. Cyklar mellan ett par bilar och kommer fram till en förhöjd kant. Jag behöver ta mig över kanten, över en gräsmatta och sen är jag på cykelbanan igen.
jag tar sats och hoppar till med cykeln för att lyfta framhjulet över kanten. Fumlar totalt.
istället för att lyfta över kanten så landar jag med framhjulet precis framför kanten och det blir tvärstopp. Jag står på pedalerna lätt framåtlutad och bakhjulet lättar från marken, jag gör en kullerbytta med cykeln. Slutar att jag ligger på rygg med cykeln över mig. Förlorade inga KP men ådrog mig tillståndet Snopen.

2. Fummel språkkunskap:
Skulle skåla på spanska med min dåvarande mexikanska flickväns släkt. Hade hört folk säga nåt på spanska när de skålade, lät som chi-chi.
så med gott mod ställde jag mig upp, höjde mitt glas och utbrast glatt chi-chi! allt blev tyst. Sedan briserar rummet i skratt, bordsdunkande ochnån stackare som hostar efter att ha satti halsen.
istället för att ropa Skål har jag ropat Tutte!
Lärdom: chin-chin = skål
Chi-chi = tutte
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,449
Location
Stockholm
Jag har ju också gjort en klassiker och gått in i en stängd glasdörr. Inga fysiska skador, dörren höll. Fummel på UPPTÄCKA FARA eller FINNA DOLDA TING, eller varför inte fummel på ett INT-slag? :D
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Oooh, jag har fler. Social skillzzz, håll i hatten.
___

Finfika i köket på jobbet.
- Oooh, vad firar vi? säger jag glatt.
- Eeh, jag ska sluta, säger en kollega.

Jag visst att han skulle sluta. Jag vet att det är en jobbtradition att bjuda på fika sin sista dag. Nåja. Stelheten räddades snabbt upp sen.

___

Överhör kollega som berättar att han ska flytta.
- Spännande! Vart ska ni flytta? säger jag glatt.
- Jag ska flytta till X.

Ibland flyttar människor för att de separerar. Nu var det här omsesidigt och allt så det blev inte så stelt som det hade kunnat bli.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,988
Location
Ett häxkräl
Oooh, jag har fler. Social skillzzz, håll i hatten.
___

Finfika i köket på jobbet.
- Oooh, vad firar vi? säger jag glatt.
- Eeh, jag ska sluta, säger en kollega.

Jag visst att han skulle sluta. Jag vet att det är en jobbtradition att bjuda på fika sin sista dag. Nåja. Stelheten räddades snabbt upp sen.

___

Överhör kollega som berättar att han ska flytta.
- Spännande! Vart ska ni flytta? säger jag glatt.
- Jag ska flytta till X.

Ibland flyttar människor för att de separerar. Nu var det här omsesidigt och allt så det blev inte så stelt som det hade kunnat bli.
Jag ser att jag inte den enda som har använt Karisma som dump stat.
 
Top