Fummel IRL?

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,973
Location
Ereb Altor
Fummel. Som vi älskar att hata. Det gör oss till fåniga clowner. Sånt skulle ju aldrig hända IRL!

Vilka är era favoritfummel, hämtade ur verkligheten?

För närvarande är detta min.
---
När Cortez skulle invadera aztekerna visade det sig att de saknade belägringsvapen. De byggde därför en trebuchet, men gick lite på magkänsla. Väl vid belägringen avfyrades exakt en (1) projektil. Den gick rakt upp och föll således rakt ned. Trebuchen krossades och Cortez beordrade sina män att få bort skiten.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,826
Location
Off grid
Inte heller så episkt, men jag lyckades med den här förra veckan när jag skulle öppna en burk champinjoner.

You fumble your weapon and cut your hand.
Your classless display leaves you stunned for one round and you bleed 2 hits/rd.
With luck you might still survive.

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,349
Min favorit är hur Karl X och Jules de Polignac rullar 20 när de ska slå för "Statsmannaskap" och lite på egen hand drar igång en revolution som får dem båda avsatta och fördrivna från Frankrike på några dagar. Jag tror i och för sig att båda herrarna hade ganska låga färdighetsvärden till att börja med, men "juliordonnanserna" var verkligen ett spektakulärt fummel.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
516
Jag höll på att drunkna i ett meterdjupt surhål en gång, då kände jag mig slug.

Jag skulle hjälpa min fru som höll på att ramla samtidigt som jag hoppade över ett dike.

Hon föll. Jag saknade markkontakt men höll i henne och drogs i en fin båge över henne och landade perfekt i nämnda surhål. Jag hade vatten upp till navel, fast upp och ner. Armarna låg tryckta längst sidorna och det rådde stor brist på luft. Tillslut kunda jag back-åla mig upp.


Om jag drunknat där hade det såklart varit tragiskt,. Men det hade nog varit ännu mer både pinsamt och lustigt.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,973
Location
Ereb Altor
Jag höll på att drunkna i ett meterdjupt surhål en gång, då kände jag mig slug.

Jag skulle hjälpa min fru som höll på att ramla samtidigt som jag hoppade över ett dike.

Hon föll. Jag saknade markkontakt men höll i henne och drogs i en fin båge över henne och landade perfekt i nämnda surhål. Jag hade vatten upp till navel, fast upp och ner. Armarna låg tryckta längst sidorna och det rådde stor brist på luft. Tillslut kunda jag back-åla mig upp.
När jag försöker se detta framför mig undrar jag lite vad din fru ägnade sig åt?

Men helt klart ett värdigt fummel!
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,004
Jag höll på att drunkna i ett meterdjupt surhål en gång, då kände jag mig slug.

Jag skulle hjälpa min fru som höll på att ramla samtidigt som jag hoppade över ett dike.

Hon föll. Jag saknade markkontakt men höll i henne och drogs i en fin båge över henne och landade perfekt i nämnda surhål. Jag hade vatten upp till navel, fast upp och ner. Armarna låg tryckta längst sidorna och det rådde stor brist på luft. Tillslut kunda jag back-åla mig upp.


Om jag drunknat där hade det såklart varit tragiskt,. Men det hade nog varit ännu mer både pinsamt och lustigt.
Jag är inte i naturen så ofta så jag fick ingen bild av vad ett surhål är. Att hoppa över bäckar är inget jag skulle våga mig på längre. Det är lite synd men mina hoppaskills har blivit helt bedrövliga efter 35. Men nu fattar jag varför man får minus i smidighet vid 45.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
516
När jag försöker se detta framför mig undrar jag lite vad din fru ägnade sig åt?

Men helt klart ett värdigt fummel!
Jo hon föll baklänges, vänd mot mig men på andra sidan diket så jag tog tag i hennes hand så. Hon föll samtidigt som jag höll på att hoppa över, så jag hade som ingen markkontakt att spjärna emot med, Så det resulterade i dette elegant judokast
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,442
Location
Stockholm
Full som en väldigt full person vinglade jag hem en tidig morgon på sommaren. Mådde illa och slog FINNA DOLDA TING för att hitta till toaletten för att kräkas. Fumlar och inser för sent att toalocket är nedfällt.

Istället för att gå och lägga mig fick jag helt enkelt städa badrummet ... :D
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,283
Fummel. Som vi älskar att hata. Det gör oss till fåniga clowner. Sånt skulle ju aldrig hända IRL!
Helt orealistiskt. Jag har alltid full koll, oavsett hur stressad jag är.

För ett tag sedan skulle jag hämta barnen på förskolan och var lite sen. Skulle bara kuta upp på toaletten lite snabbt innan jag gick. Snubblade på väg upp för trappan och bröt ett ben i foten med ett ljudligt knak. Min fru fick hämta barnen.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,874
Location
Örebro
Dito fast med glasögon. Fast man bara puttat upp dem i pannan, eller redan har dem på sig, då förstås.
En gång när jag skulle låsa upp min ytterdörr blev jag livrädd för att jag inte kunde hitta mina nycklar, som jag höll i vänsterhanden.

En annan gång cyklade jag in i en stängd garageport på en tom parkering. Förvisso stog jag nästan still när jag faktiskt träffade porten men ändå.

Sen så var det den där gången när jag precis köpt min första Rammsteinskiva och jag hoppade med huvudet före rakt in i dörrkarmen till mitt sovrum (man hoppar när man lyssnar på bra musik). Detta följde jag upp med att nån minut senare hoppa med huvudet före rakt in i samma dörrkarm och falla handlöst till marken (jag försökte ta emot med armarna men det här med att röra på kroppsdelar fungerade inte där och då).

Übereil
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,004
Full som en väldigt full person vinglade jag hem en tidig morgon på sommaren. Mådde illa och slog FINNA DOLDA TING för att hitta till toaletten för att kräkas. Fumlar och inser för sent att toalocket är nedfällt.

Istället för att gå och lägga mig fick jag helt enkelt städa badrummet ... :D
Fyllehistorier och fummel räknas ju inte då har man ju redan så mycket minus på sina färdigheter. Själv har jag vaknat upp på en gräsmatta med cykeln över mig så jag antar att jag somnade på väg hem(fyllehistoria). En gång cyklade jag på en strandpromenad och missade att vägen slutade med ett litet stup på en meter ner till sandstranden, bara fläskläpp(fyllehistoria).
I tonåren cyklade jag på min mors cykel men en gympapåse käckt hängande på styret. Som gled in i framhjulet vilket resulterade i tvärstopp, någonslags volt där ändalykten tog smällen med följd av spricka i svanskotan vilket försämrade bioupplevelser under ett flertal år därefter då jag fick åt i baken av att sitta länge.(nykter)
 

spexidor

Veteran
Joined
24 May 2021
Messages
13
Jag fumlade på mitt Navigera slag i somras när jag cyklade mountain bike. Kollade på kartan i telefonen och konstaterade att det var max 500m genom skogen tillbaka till stigen, inga problem att bära cykeln på axeln.

Tips: Håll koll på höjdkurvorna, speciellt när du cyklat en timme i uppförsbacke. 500m är låååångt när det är en brant, brant backe full med stormfällen 😂
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Varje gång lokalsinne är inblandat?

Google maps säger att den här streckan ska ta 30 minuter. För mig tog det 60 och stå stannade jag ibland och kollade. "Jaha, tydligen fanns det en vänstersväng att göra som jag aldrig gjorde?" - "Är det verkligen en rimlig rutt att sicksacka mellan de här husen?" - O.s.v.

Hade jag blivit rånad på min mobiltelefon längs vägen hade jag irrat runt än idag.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,984
Location
Ett häxkräl
Inte heller så episkt, men jag lyckades med den här förra veckan när jag skulle öppna en burk champinjoner.

You fumble your weapon and cut your hand.
Your classless display leaves you stunned for one round and you bleed 2 hits/rd.
With luck you might still survive.

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
Påminner om när den allsvenske spelaren Kalle Corneliusson missade sex veckors spel pga skar sig när han skulle skiva gurka.
 
Top