Nekromanti Full fart mot New Peking och andra äventyr

JohanToresson

Veteran
Joined
4 Jan 2016
Messages
25
Hej forumet!

Jag gillar verkligen SciFi! men har inte hittat några äventyr som folk skrivit själva. Så här kommer mitt bidrag.
Nedan finner ni en länk till dokument med ett antal väldigt korta uppdrag. Min spelgrupp har spelat tre av dem och funnit mycket glädje.

Om du har tänkt att vara en spelare i dessa äventyr så sluta läsa nu och säg till din lokala spelledare att dra igång några spelkvällar av SciFi!


Äventyren kan spelas i vilken ordning som helst. Alla äventyr utgår från att rollpersonerna är medlemmar i Detachment 2701 och åker på farliga uppdrag runtomkring i solsystemet.
Egentligen kan man kalla uppdragen i dokumenten för utkast då idén är att de ska gå snabbt att spela, du som spelledare behöver bara beskriva omgivningen och skruva upp tempot, resten sköter spelarna. Mycket är skrivet med öppet slut, med det menar jag att så som spelarna tänker lösa problemet finns inget facit på. Spelarnas påhittighet får styra.

Hoppas att detta kan inspirera någon till att spela mer SciFi!

Länk till dokumentet, som fortfarande är work in progress.
https://docs.google.com/document/d/1B0jDIo8jxb7awY2Wa8prxfUg1b90sgukabe6p8adb9o/edit?usp=sharing
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Älskar stämningen! Älskar också mängden tentakelmonster inspärrade i burar, och frekvensen med vilka dessa kommer loss
(100%)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
Kul att se att någon spelar och skriver till Sci-Fi! Jag ska absolut ta en närmare titt på äventyren vid tillfälle.
 

JohanToresson

Veteran
Joined
4 Jan 2016
Messages
25
Tack för de glada tillropen!

Vi spelade tre till uppdrag igår; Station Lorentz Alpha, IOD-31 är under attack och Matmarodörer, och det gick fint.
Matmarodörer behöver lite mer jobb (eller engagemang från SL :wink: ) än de andra.

Med er fina respons som bränsle till inspirationen kommer jag putsa till uppdragen ytterligare med det jag lärt mig från spelpassen.

Vi ses i rymden.
 

JohanToresson

Veteran
Joined
4 Jan 2016
Messages
25
Bobbo! Jag är hemskt ledsen men när jag städade i min google drive så råkade detta dokument försvinna och finns inte i min papperskorg (?!). Tycker det är tråkigt då jag själv var rätt nöjd och vi hade haft roligt med detta. Kanske är det någon annan som har sparat ner dokumentet och kan dela med sig?

Ursäkta.
 
Top