Nekromanti Fula utskrifter...

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Nä nu blir jag lite trött på alla fula jobbiga lösblad som man får nu när Riotminds böjar lägga massa saker på Internet ((så som ankor) jag som har en extremt dålig skrivare och inte har tillgång till ett bre bibliotek kan helt enkelt inte få en fräsh och snygg sak som som flesta andra med bre skrivarwe får, så kan inte någon vara snäll och göra så att man kan få tag i snygga layouter till ett rimligt pris, fina kvalitéts grejor är lite roligare än fula utskrifter tycker jag... Och kan inte någon sälja Vinterskogens hemlighet med hårt omslag, det skulle vara lite roligare det med, att ha äventyret som en liten bok istället som ett häfte... Jag menare det kan väll inte vara så förskräkligt svårt för Riotminds att bara göra ett ävntyr med hårtomslag (snakcar om Vinter Skogen nu), jag bryr mig inte om ni tycker det är otjysst eller tarvligt jag kan gärna betala för det, säj ca 100:- är inte så mycket för ett äventyr, jag vill även mer än gärna hjälpa er med budgeten så mycket som möjligt för att få bättre grejor tilbaks :gremsmile:. Så kan ni inte slå ihop en halv fet bok med Ankor och Vinterskogens hemlighet? Eller är detta en mycket svår sak att göra?
Hoppas att alla förstog vad jag ville säja med det här brevet nu...

MvH Martin

MvH Martin
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
En idé är att åka till närmaste reklambyrå/dataföretag och fråga snällt om man får låna deras högupplösningsrkivare. Brukar kosta en liten slant men brukar vara lite billigare än att åka till arkietektkopia som bruka kosta skjortan.

//Edgar
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
2 saker att tänka på...

... är följande:

1. Ankor i Trudvang är producerat av Magnus (jag alltså), Peter Bergting och Dan Algstrand. RiotMinds ligger inte bakom Ankor i Trudvang.

Jag, Peter och Dante kan inte på något ekonomiskt sätt rättfärdiga att trycka upp en folder med Ankor i Trudvang, hur gärna vi än skulle vilja. Vi gjorde den som privatpersoner, och den presenteras som den är. Vad som händer i framtiden får vi se.

2. Vinterskogens Hemlighet kommer med största sannolikhet att dyka upp i någon annan form. Men inte ännu. Det är roligt att du tycker om äventyret, och jag tror att vi som gjorde det, och RiotMinds som distribuerar det, kommer att hitta något sätt att få ut det till er som spelar Drakar och Demoner. Men inte ännu... det finns mycket annat jobb att göra...

Det är kul att du gillar det som görs, och mitt tips till dig är att hålla ögonen öppna... dina önskningar kan uppfyllas på ett eller annat sätt innan året är slut...

Ha en bra dag!

MVH

Magnus

(som vill poängtera att allt jag säger är som privatperson och inget som RiotMinds står bakom eftersom jag inte jobbar på RiotMinds, men eftersom jag skrivit de två grejer som diskuteras så svarar jag i alla fall. Jag reserverar mig också för att nått annat än det jag hoppas ska hända kan hända)

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Jag älskar gratisgrejer på internet. Har man en dålig skrivare är det bara att låna(använda) någon annans.

"Soylent Green is people!"
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Jag har en armada feta färglasrar som älskar att plågas av mej. Kan nog skriva ut nåt till dej om du vill. Fast det tar iofs emot att skriva ut Riotminds' blaj. Dessutom har bilderna i t.ex VSH för låg dpi för att det ska vara värt det.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Tråkigt...

......att du tycker att Vinterskogen är blaj. Det skulle vara kul och intressant för mig att få lite mer kritik som hjälper mig att skriva bättre saker i framtiden. Du behöver inte posta det här, skicka ett meddelande med meddelandesystemet istället. Jag ser fram emot det.

Själv har jag inte haft några problem med att bilderna blir dåliga när jag skriver ut Vinterskogen, men jag har kanske inte så höga krav som många av er andra.

Ha det bra!

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Re: Tråkigt...

VSH är säkert inte alls blaj. Har bara bläddrat igenom det och kollat på bilderna typ. Jag menar Riotminds Trudvang-tjafs i allmänhet.

Bilderna har alldeles för låg dpi. 72 funkar KNAPPT för skärmen eftersom de är så pass små och detaljerade att man gärna vill zooma minst en gång.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Aha...

...jag ska snacka med Dante så att vi får upp en version med bilder med högre upplösning.

Själv gillar jag Trudvang, men alla kan ju inte gilla allt...

Ha det bra!

MVH

Magnus

PS Om du nån gång skulle läsa Vinterskogens Hemlighet skulle det vara kul att höra vad du tyckte! DS

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
!

Snyggt namn Martin

Det som inte dödar det härdar.
--
Yassilus
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: 2 saker att tänka på...

Trevligt med ett liten bok med alla inofficiella material, kanske hållbart?


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top