Nekromanti Frostjättar

gorm_UBBT

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
19
Location
Umeå, Sverige
Vad är det för skillnad på frostjättar i DoD 6 och Chronopia? Riotminds har ju ändrat på dem.....
(Nu kanske inte frostjättar är lika vanligt som orcher men ändå.....)

-Gorm-
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Vad är det för skillnad på frostjättar i DoD 6 och Chronopia? Riotminds har ju ändrat på dem....."

Detta är egentligen inget svar på din fråga. Jag undrar bara var du har fått det ifrån att RM har ändrat på frostjättarna, jag har nämligen inte stött på någon beskrivning av frostjättar till DoD6 och skulle bli glad om du kunde tala om var. Nya monster är alltid trevligt att träffa./images/icons/smile.gif

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
FRostjätte är Boughadda (ursäkta stavningen) som finns på hemsidan. Det är detsamma som en rimturse (hämtat från nordisk mytologi) har ingenting med Chronopia att göra, och där finns väl inte heller frostjättar? Dessa finns i Svavelvinter, men är en äldre version av DoD nämligen Expert.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"FRostjätte är Boughadda (ursäkta stavningen) som finns på hemsidan"

Jag har av någon anledning fått för mig att Blodughadda var ett extremt stort Stentroll, fast jag ser nu ett det inte står att han är ett stentroll utan att han är en Rimturse.

"Dessa finns i Svavelvinter, men är en äldre version av DoD nämligen Expert."

Kan inte minnas att frostjättar fanns med i EDD inte monsterboken eller DoD2 grundregler i alla fall. Hurvida frostjättar finns med i monsterboken 2 skall jag låta vara osagt då jag inte har denna bok.


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Kan inte minnas att frostjättar fanns med i EDD inte monsterboken eller DoD2 grundregler i alla fall. Hurvida frostjättar finns med i monsterboken 2 skall jag låta vara osagt då jag inte har denna bok."

De nämns bara att de finns i Monsterboxen (under Jätte), men inte mera. Den enda beskrivningen jag vet som är utförlig, är just Svavelvinter, vilken är gjord för DoD Expert

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"De nämns bara att de finns i Monsterboxen (under Jätte), men inte mera. Den enda beskrivningen jag vet som är utförlig, är just Svavelvinter"

*Slår upp jätte i Monsterboxen och läser att där nämn Isjätte* Isjätte, Frostjätte sak samma så du har rätt, fast det förklara varför jag inte minns dem sedan tidigare. Vad gäller Svavelvinter så har jag tyvärr inte detta äventyr.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

gorm_UBBT

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
19
Location
Umeå, Sverige
Men i modulen Väsen i Chronopia så står de att de har typ 18 i storlek eller nåt sånt, nu har dom typ 60 eller nåt...

-Gorm-
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Dom finns i Svevelvinter!

Fattar du? Frostjättarna finns som Blotresarna i Vildhjarta!

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd
 

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
18 i storlek på en jätte? Är du säker på att det inte är Isbarbarerna som du härleder till, som bara är ett speciellt folkslag (ras)?

"My hotel's as clean as an elven arse"
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
is-jättar

Det heter "isjätte" i Svavelvinter och de är vanliga "jättar" fast bättre anpassade till arktiska förhållanden. (Det rör sig alltså inte om behornade trolliknande bestar, alltså "frostjättar".) Ungefär som "marjurer-orcherna", som är vanliga orcher fast med grå päls och mindre teknologiskt avancerade, alltså.

/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>
 

DunkLspiel

Veteran
Joined
30 Jun 2001
Messages
83
Re: Jag är helt säker!

Du blandar ihop två olika raser från två olika spel. Isviddernas folk i Chronopia har med stor säkerhet inget att göra med något i Trudvang.

'Beter man sig dumt får man respekt'
 
Top