Nekromanti Frostburn

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad vet ni om Frostburn en av D&D:s senaste moduler i, om jag har förstått det rätt, en serie om de olika elementen? Jag tycker att det egentligen låter som ett rätt intressant koncept men undrar hur väl D&D har lyckats och hur mycket som faktiskt är nytt och användbart.

Vad mer vill du veta än all den info som du själv bifogade i länken? Jag tyckte det verkade som man fick en väldigt god bild där...

Just elementen är det väl inte serien handlar om, utan snarare olika terrängtyper/klimat. De har en bok på gång om öknar också, har jag fått för mig.

Själva idén fascinerar mig. Jag tycker det är en bra grej att göra böcker på. (Al-Qadim och Dark Sun är ju till exempel två hela spel baserade på grejen med ökenmiljö.)
Hurdan boken faktiskt är har jag ingen aning om, förstås. I don't own it. Men jag är klart sugen på den; jag fick en idé till en minikampanj i ismiljö för länge sedan, av en av Wizards Map-A-Week-serier, som jag fortfarande tror skulle funka. Och så är jag nyfiken, som sagt.

Edit, rapidly: Featsen verkar förbluffande vettiga, i alla fall.

/Feliath - Cats Don't Dance! :gremlaugh:

"Vad mer vill du veta än all den info som du själv bifogade i länken? Jag tyckte det verkade som man fick en väldigt god bild där..."

Kanske en mer nyanserad bild av modulen än D&D:s egen? Mer information om den övriga serien? Folks inställning till konceptet som helhet?

Back