Nekromanti Frivillig regel: Rollspel före politik

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Just nu pratas det mycket SD på forumet. Mer, faktiskt, än vi diskuterar rollspel. Jag tycker at det är positivt att vi diskuterar SD, men detta är ett rollspelsforum och inte ett politikforum.

Jag föreslår därmed följande frivilliga regel:

Innan jag får skriva ett inlägg i en politiktråd, måste jag ha skrivit minst ett inlägg i en rollspelstråd.

Det gör dels att man måste utnyttja sina politiska inlägg till max, dvs fundera igenom dem ordentligt, sortera sina tankar och verkligen ta fram kärnan i det man vill säga - och dels att man kanske hinner tänka efter ett par steg extra innan man skriver, något som alltid är önskvärt.

Dessutom leder det kanske till fler inlägg i rollspelstrådar. Nonsensinlägg etc är givetvis inte OK, men det finns alltid folk som vill ha respons på sina regler eller sina texter, eller som vill diskutera sin systemmekanik, Det är bara att plocka en tråd, skriva vad man tycker, och sedan ta det där politiska inlägget man ville skriva.

Jag kommer att försöka hålla mig till den här frivilliga regeln så gott jag kan. Vilka är med mig?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Jävlarns bra idé! :gremcool:

Vet inte om jag är förmögen att göra det dock.
Men jag ska fundera på det.

/Anders
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Skitbra idé! :gremsmile:
Ja, de här politikdiskussionerna börjar bli lite sönderrunkade och tjatiga. Speciellt eftersom folk tycks ha dille på SD. Själv tyckte jag det var roligt att diskutera politik i stunden inför valet, men nu börjar det bli lite långdraget och man saknar rollspelssnacket. Många andra har uttryckt samma åsikt.
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Skönt att Dante låste de där trådarna. Jag började känna mig som en knarkare, jag var _tvungen_ att läsa dem och posta, fast det var mer som att vara beroende av bajs än något man åtminstone blir hög och rolig av.

En välgärning. Nu går vi tillbaka till att snacka rollspel.

hälsar
Henrik
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Örnie said:
Skönt att Dante låste de där trådarna. Jag började känna mig som en knarkare, jag var _tvungen_ att läsa dem och posta, fast det var mer som att vara beroende av bajs än något man åtminstone blir hög och rolig av.

En välgärning. Nu går vi tillbaka till att snacka rollspel.

hälsar
Henrik
Ja. Tack Dante.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Ska väl inte bli så jättesvårt, jag har hållit mig borta från SD-trådarna ett tag nu. Men initiativet är bra, jag är på.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Minst ett rollspelsinlägg för varje politikinlägg var det, inte tvärtom. Hujedamig. Man får posta så mycket rollspelsgrejer man vill utan att använda sin politik-kvot.
 
Top