Nekromanti Friform; Forumsrollspel; Novicus

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Hej!

Jag har småstartat ett forumsrollspel på Dramatis Personae med inriktning på 40k-universumet. Än så länge har det bara varit några få inlägg i spelet, men jag vill ärligt kunna testa formatet och konceptet och söker därför fler villiga spelare. Tanken är att det hela, mer eller mindre, ska ske på ett Rogue Traderskepp vid namn Novicus med allt vad det innebär. Det kommer generellt att vara både spelledarlöst och tärningsfritt; man beskriver sin roll och sin rolls handlingar och medspelarna svarar med detsamma. Slutna handlingar är inte tillåtna - förutsatt din medspelare inte givit dig personlig tillåtelse.


Konceptet är förhållandevis enkelt om du alls känner till 40k-världen. Mänskliga / semimänskliga roller är tillåtna att spela. Gäller det andra raser kommer jag vara oerhört snäv i min tillåtelse, lite så fungerar nämligen världen. Undantag ges förstås om man använder dem som SLP för att, till exempel, användas i en stridsscen.

Kan du inget om 40K? I runda drag är världen stor mörk och full av maskiner. Kejsaren styr över det civiliserade universumet och är du inte fattig så är du rik. Googla. Det finns hur mycket information som helst för den som är intresserad, men själv kräver jag bara lite baskunskap. Egentligen ser jag hellre att du inget vet och spelar på personlighetsdrag än att du vet allt om universumet och vill skjuta ner allt som rör sig - detta är tyvärr inte tänkt att vara ett actionäventyr så mycket som en guldfiskskål.

På skeppet har vi däremot plats med det mesta! Själva skeppet rymmer drygt 18-tusen man, så du kan få spela allt mellan den fattigaste träl till den ädlaste kunglighet; alla står vi ändå under Kejsaren i slutändan. Motivera ditt rollval bara.

Inspiration; Rogue Trader, Dark Heresy, generella 40K universumet och en gnutta Firefly.
 
Top