DoD Fria Ligans Trudvang

Ja, det var lustigt att nån ville mörkborga till Trudvang, det passar inte riktigt Trudvang. MÖRK BORG har helt annan stämning såklart, säger personen som skrev det sistnämnda.
För att inte tala om att det skulle ta en halv evighet att layouta fyra feta böcker i US Letter-format som MÖRK BORG (tunn bok, A5).

Ok dax att spekulera lite vilt vad gäller lullull o töjmål/tillägg:
Vad har vi gissat på - glömt något?:

• Standees (undrar om licensen stödjer det, med tanke på CMONs egna plastgrejer,
  • ny kortlek (skatter/improviserade vapen),
  • tygkarta,
  • nytt rollformulär (häfte),
  • nya tärningset (BRUNA!),
  • konstbok.
  • ?

Last edited:
Ok dax att spekulera litet vad gäller lullull o töjmål/tillägg:

• Standees (undrar om licensen stödjer det, med tanke på CMONs egna plastgrejer,
  • tygkarta,
  • konstbok.
  • ?
En betald middag med författaren!

Ok dax att spekulera litet vad gäller lullull o töjmål/tillägg:

• tygkarta,
  • konstbok.
  • ?
  • Expanderad Vinterskogens hemlighet i deluxe hardcover-version!

Vildhjarta: Utöver min taffligt skaldade Havamalsägen, som på vers beskrev drakblodet, skogen och att gåtor var vägen ut, för att spelarna skulle fatta något, vill jag minnas att jag tyckte Vildhjarta-gåtorna i sig var “banala”. Jag skulle hellre se dem som mer episka och knuta till bakgrundsberättelsen på något sätt i nyversionen.
En liten, liten detalj i sammanhanget. Det är inte "gåtor" i Vildhjarta, utan "hemligheter". Så de går inte att lista ut som man gör med gåtor, man måste hitta svaret. :)

En liten, liten detalj i sammanhanget. Det är inte "gåtor" i Vildhjarta, utan "hemligheter". Så de går inte att lista ut som man gör med gåtor, man måste hitta svaret. :)
Ah, den interna hårddisken har tydligen fragmenterat såhär 20+ år senare. Nåväl, hemligheterna borde integreras och hänga ihop bättre/tydligare med själva bakgrundsstoryn om
drakblodet som förgiftat skogen, förbannelsen etc
och inte
bara vara slumpsaker som inträffat mer i närtid om vem har gömt en nyckel eller hur det nu var
.
(kanske var det så i någon mån och jag minns fel?).

Jag noterade just att det står "male and female names" på dvärgar. Vilket är helt okej naturligtvis...

Men betyder detta att man går på en annan biologi kring dvärgarna i trudvang?
Inga mer mystiska drömska bergsmödrar.
Utan istället mer att dvärgar är som vanligt folk i detta avseende?

Jag noterade just att det står "male and female names" på dvärgar. Vilket är helt okej naturligtvis...

Utgå inte från att texterna på något vis är färdiga. Detta är bara dummy-uppslag avsedda att visa hur det är tänkt att se ut.

Mindre än fyra timmar kvar...

Jag är orimligt peppad! Kollar i kalendern: arbetsmöte 13 - 16! o_O Jag har känslan att någon kommer att behöva ursäkta sig och uppsöka toaletten 14:59, för ett... brådskande ärende. Han kommer att komma tillbaka med en obehagligt lyckligt leende på läpparna. Tystnaden lägger sig, ingen ställer några frågor, men stämningen är tryckt. Varför ser han så jädra nöjd ut? Ingen gör kopplingen när han sedan från ingenstans plötsligt anmäler sjukdom ett och ett halvt år senare. Trots sjukdomen hinner han plocka upp ett paket som har anlänt med posten samma förmiddag. Samtidigt meddelar ett udda gäng personer i staden att de också har insjuknat och behöver fara hem från jobbet. De möts i en okänd källare någonstans...

Mindre än fyra timmar kvar...

Jag är orimligt peppad! Kollar i kalendern: arbetsmöte 13 - 16! o_O Jag har känslan att någon kommer att behöva ursäkta sig och uppsöka toaletten 14:59, för ett... brådskande ärende. Han kommer att komma tillbaka med en obehagligt lyckligt leende på läpparna. Tystnaden lägger sig, ingen ställer några frågor, men stämningen är tryckt. Varför ser han så jädra nöjd ut? Ingen gör kopplingen när han sedan från ingenstans plötsligt anmäler sjukdom ett och ett halvt år senare. Trots sjukdomen hinner han plocka upp ett paket som har anlänt med posten samma förmiddag. Samtidigt meddelar ett udda gäng personer i staden att de också har insjuknat och behöver fara hem från jobbet. De möts i en okänd källare någonstans...
Hahaha asså du och jag borde vara kompisar🤣

Det finns lite saker vi har kvar att synka. Fint att du påpekar, det är en utmaning att hålla koll på vad som står i alla böcker. :)

/M

Det finns lite saker vi har kvar att synka. Fint att du påpekar, det är en utmaning att hålla koll på vad som står i alla böcker. :)

/M
Ett sant nöje att stå till tjänst.

Mödrarna är viktiga för det förklarar varför alla bilder på dvärgar ALLTID är manligt "kodade".

Men det förklarar även varför exempelvis dvärgar är fiender med alverna (kort version... Alverna dödade en hop dvärgar som gjorde alverna en björntjänst och hade inte dvärg kvinnor funnits så hade ingen vetat om att det ens hände förutom alverna(dvärg mödrar ser vad deras barn håller på med och utsätts för och kan sedermera berätta detta för sina avkommor))

Måste säga att det är lite hype nu när det är en knapp halvtimme kvar till saker kickar igång!
Ett sant nöje att stå till tjänst.

Mödrarna är viktiga för det förklarar varför alla bilder på dvärgar ALLTID är manligt "kodade".

Men det förklarar även varför exempelvis dvärgar är fiender med alverna (kort version... Alverna dödade en hop dvärgar som gjorde alverna en björntjänst och hade inte dvärg kvinnor funnits så hade ingen vetat om att det ens hände förutom alverna(dvärg mödrar ser vad deras barn håller på med och utsätts för och kan sedermera berätta detta för sina avkommor))
Håller med!
Hela könsdiformism-grejen med dvärgarna är en av de sakerna som jag verkligen gillar. Även om det är lite snubbigt att de bara är killar så är det något som får Trudvang att sticka ut och blir mer saga, snarare än att dvärgar bara är kortare typer som gillar guld och gruvdrift.

Måste säga att det är lite hype nu när det är en knapp halvtimme kvar till saker kickar igång!

Håller med!
Hela könsdiformism-grejen med dvärgarna är en av de sakerna som jag verkligen gillar. Även om det är lite snubbigt att de bara är killar så är det något som får Trudvang att sticka ut och blir mer saga, snarare än att dvärgar bara är kortare typer som gillar guld och gruvdrift.
Om det bara är snubbar, är de verkligen snubbar?? 🤔

Back