DoD Fria Ligans Trudvang

Oh nej, det hade jag glömt! đŸ˜±

Gör DoD23 reglerna att man mÄste köra figurhÀrke? NÀr vi testade Drakkejsarens hemlighet sÄ körde vi med de tillhörande figurerna. Och det Àr vÀl ett av skÀlen till att vi inte kör det idag!

Det hade jag lyckats förtrÀnga! Hur vÀl kan man köra utan nÄgon slags spelbrÀde och pjÀser, bara rollspel?
HÄller inte med om att man mÄste göra det. GÄr utmÀrkt utan enligt mig.

Oh nej, det hade jag glömt! đŸ˜±

Gör DoD23 reglerna att man mÄste köra figurhÀrke? NÀr vi testade Drakkejsarens hemlighet sÄ körde vi med de tillhörande figurerna. Och det Àr vÀl ett av skÀlen till att vi inte kör det idag!

Det hade jag lyckats förtrÀnga! Hur vÀl kan man köra utan nÄgon slags spelbrÀde och pjÀser, bara rollspel?

GÄr jÀttebra att köra sinnesteater istÀllet för med figurer, jag tycker bÄda Àr rÀtt kul och Àr glad att möjligheterna finns.

Ja tygkartan vill man ju ha och den Àr vÀl typ officiell info att den kommer som addon?
Inte hört officiellt att den ska det, men lyssnar inte pÄ poddar utan lÀser bara nyhetsbrev. Dock kÀnns det ju vÀldigt givet med tygkarta, som ingÄr i ett all-in megapaket och som addon för övriga.

Inte hört officiellt att den ska det, men lyssnar inte pÄ poddar utan lÀser bara nyhetsbrev. Dock kÀnns det ju vÀldigt givet med tygkarta, som ingÄr i ett all-in megapaket och som addon för övriga.
Ja det var nog lite önsketÀnkande frÄn min sida, minns att jag tolkade detta som tygkarta. Men oavsett, kÀnns som att det ligger nÀra till hands

Vildhjarta: Utöver min taffligt skaldade HavamalsĂ€gen, som pĂ„ vers beskrev drakblodet, skogen och att gĂ„tor var vĂ€gen ut, för att spelarna skulle fatta nĂ„got, vill jag minnas att jag tyckte Vildhjarta-gĂ„torna i sig var “banala”. Jag skulle hellre se dem som mer episka och knuta till bakgrundsberĂ€ttelsen pĂ„ nĂ„got sĂ€tt i nyversionen.

Typ ngt sÄ hÀr lÀt legenden (LÀt TjatGPT svarva ihop ngt, för mina dÄtida strofer Àr försvunna)

I drakblod drÀnkt stÄr dunkla Vildhjarta,

stammar svartnar, saven svider;

vinden bÀr pÄ ve och varsel,

vildmark viskar vredens arv.

Den som trÀder trött i skuggan

finner ej frid med fÀste eller svÀrd;

gÄtans röst Àr enda rÀddning,

ordets visdom bryter giftets band.

FrÄga djupt och frukta ej mörkret

ty stigen svarar den som söker.

Last edited:
Ni har vÀl noterat att det finns tre lÄgupplösta dummy-uppslag att beskÄda?

Jag tycker att vi hittat en bra balans mellan tidig DoD6-design och DoD23. Niklas Brandts nya grafiska element Àr fantastiska. Och mÄnga. Jag kan lÀgga pussel med olika element och skapa en mÀngd unika ramar och avgrÀnsningar.

Jag tycker att vi hittat en bra balans mellan tidig DoD6-design och DoD23. Niklas Brandts nya grafiska element Àr fantastiska. Och mÄnga. Jag kan lÀgga pussel med olika element och skapa en mÀngd unika ramar och avgrÀnsningar.
Wow! Det ser riktigt bra ut!

Fascinerande att det finns ett intresse hos nÄgon person för att ha en helt annan design, inspirerad av Mörk Borg! :)

För mig andas inte Mörk Borg Trudvang pÄ nÄgot sÀtt, oavsett om det Àr ett fantastiskt spel eller inte. Men alla har ju sina saker de gillar.

Jag tycker att det ser fantastiskt ut!

Back