Fria ligan släpper Twilight:2000

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Fria ligan kommer att släppa Twilight:2000 i början av nästa år. Kickstarter i augusti.

Ja, deras version kommer att bygga på År noll-motorn.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Många svenska spel nu... Som jag skrev på Trudvagntråden på enWorld: "Vi håller sakta på och tar över världen". ;)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Kul!

Och äntligen ett nytt svenskt spel jag har noll relation till och inte är i en genre jag går igång på. Skönt, då kan jag lägga tiden på allt jag redan har och allt som är på väg :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Bifur;n348902 said:
Kul!

Och äntligen ett nytt svenskt spel jag har noll relation till och inte är i en genre jag går igång på. Skönt, då kan jag lägga tiden på allt jag redan har och allt som är på väg :)
Varje gång sitter jag och hoppas på något Symbaroum-relaterat :) Men så fort jag såg deras nya header tänkte jag Twilight:2000. Jag har inte heller någon direkt relation till det spelet förutom att en barndomsvän köpte på sig en massa. Tror bara vi spelade en gång, om ens det. Vi kanske bara skapade rollpersoner.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Jag hoppas på en uppföljare till Airlords of the Ozarks kampanjen. Skjuta nazister som terroriserar folk med sina kärnreaktor drivna zeppelinare med extremt realistska vapen regler var tramsigt kul.

Det är alltså ett ganska realistisk och mörkt USA där samhället fortfarande halvt fungerar och Arizonas guvenör är presidenten. Och sedan kommer alternativhögern i sina IDIOTISKA och RADIOAKTIVA zeppelinare med en Illuminati plan för att ta över USA. Och sedan mördar man dem för demokratin.

I vår kampanj med nervgas! :D

EDIT: Länk: https://twilight2000.fandom.com/wiki/Airlords_of_the_Ozarks
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Fan vad peppad jag blev! Jag plockade fram och vill spelleda Armies of the Night scenariot igen! Jag får nog fan köpa den här boken.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag går igång märkligt mycket på det här. Hoppas jag hittar någon som vill spela det med mig!
 

Munkholt

Veteran
Joined
9 Jan 2005
Messages
30
Location
København
Husker at spille det i "sin tid" (1st edition), og det havde faktisk en meget fed vibe. Meget anderles end hvad vi ellers spillede. Men hvordan vil det virke i dag? Mon ikke jeg hopper på KS af nysgerrighed. :rolleyes:
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Rotade igenom rollspelssamlingen i helgen och hittade bla lite rollformulär till Twilight 2000. Då jag aldrig haft böckerna så har jag funderat på att jaga ett begagnat på tradera men nu är det lika bra att vänta tills Fria Ligan version släpps :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Twilligt 2000, det är typ postapokalyps men hyfsat realistisk sådan va? Folk som drar runt iett krigshärjat, utbombat europa?
 

enstoering

Veteran
Joined
13 May 2020
Messages
11
Alltså detta är så stort! Twilight 2K är ett av de spel som hängt med mig längst - ända sedan 1986 då jag köpte en begagnad låda av en högstadiekille (själv gick jag i 6:an). Har nu 84:an, 90:an och 93:an (utgåvorna alltså) i hyllan med otaliga äventyr och sourcebooks. Så. Stort.

Älskar att det planeras för spel i en svensk kampanjmiljö. Jag minns hur coolt det var att läsa Anders Blixt guide till Sverige i T2K, i Rubicon var det väl, även om det där målades upp ett förhållandevis optimistiskt scenario vill jag minnas. Gillar även hinten om att spela civila överlevare i denna värld.

De kommande månaderna får ta’me’tusan se till att gå fort!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Rymdhamster;n348934 said:
Twilligt 2000, det är typ postapokalyps men hyfsat realistisk sådan va? Folk som drar runt iett krigshärjat, utbombat europa?
Jo, i originalspelet spelar man soldater från havererade förband som bildar en rag-tag grupp och drar runt i Polen, på jakt efter passage hem till en kraschat USA. Det utspelar sig typ 6-36 månader efter att kärnvapen har använts. Så nära efter apokalypsen. Utrustning som skjutvapen och fordon är inte superovanliga. Vanliga scener var lokala krigsherrar som styr över olika tätorter eller städer och som kämpar för egen dominans.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
enstoering;n348939 said:
Älskar att det planeras för spel i en svensk kampanjmiljö. Jag minns hur coolt det var att läsa Anders Blixt guide till Sverige i T2K, i Rubicon var det väl, även om det där målades upp ett förhållandevis optimistiskt scenario vill jag minnas. Gillar även hinten om att spela civila överlevare i denna värld.
Hoppas Anders Blixt Mekanurg får möjlighet och vill skriva något till Fria ligans Twilight:2000!
 

Rymdskeppet

Veteran
Joined
20 Aug 2019
Messages
63
Jag hade ingen koll på settingen innan men det jag läst verkar lovande (särskilt den svenska settingen lockar). Däremot vet inte hur jag känner inför illustrationerna. För mig känns de väldigt mycket som läroboks-illustrationer. Nånting med akvarellen kanske. Å andra sidan får jag lite "om kriget kommer" känsla av dem vilket verkligen skulle kunna passa.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
479
Location
Umeå
Så man börjar med att spela barn på 80-talet (Ur varselklotet), tonåringar på 90-talet (Flodskörden) för att till slut bekämpa en en rysk invasion på 2000-talet (Twilight 2000)?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Leumas;n348957 said:
Så man börjar med att spela barn på 80-talet (Ur varselklotet), tonåringar på 90-talet (Flodskörden) för att till slut bekämpa en en rysk invasion på 2000-talet (Twilight 2000)?
Varefter man atombombas, växer ut en snabel på grund av strålningen och kör en kampanj i mutant.
 
Top