Fria ligan släpper Twilight:2000

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
För mig som bara är inspelad på originalet…
Kan du säga nåt om premissen och om/hur det är tillämpbart på en svensk kampanj?

//EvilSpook
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Jag vet inget om det gamla supplementet. Men jag kan säga att det nya till 90% är settinginfo och NPC:s för Schlesien. Att konvertera det till någon svensk region med tillhörande krigsherre känns som en grannlaga uppgift.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Skulle säga samma som Bolongo i detta fall. Min upplevelse är även att denna klassiker kräva sin polska setting.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Skulle säga samma som Bolongo i detta fall. Min upplevelse är även att denna klassiker kräva sin polska setting.
Ja, jag har bara läst baksidestexten på den gamla (även om jag har PDF:en men får kanske spela den) och har svårt att se den förflyttad till Sverige. Katolicism och heliga reliker står i centrum, och i sekulariserade Sverige känns inte det som givna teman...
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Har nu sett möjligheter att bevaka/förhandsbeställa Hostile Waters/The Black Madonna på både Wayland Games och Alphaspel. Den sistnämnda har ett preliminärt releasedatum satt till 21/6.

MEN jag har inte sett något från FL ännu – är det så illa att jag har missat någon förhandsbokning?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Har nu sett möjligheter att bevaka/förhandsbeställa Hostile Waters/The Black Madonna på både Wayland Games och Alphaspel. Den sistnämnda har ett preliminärt releasedatum satt till 21/6.

MEN jag har inte sett något från FL ännu – är det så illa att jag har missat någon förhandsbokning?
Alphaspel är notoriska tjuvstartare. Antar att det gäller Wayland med. Gissningsvis kommer infon från Ligan oavsett.

Men någon förhandsbokning har jag inte heller sett.

Edit: Ryktet säger att bokning startar om "några veckor", vilket @TomasFriaLigan ska ha sagt/skrivit (?) på Facebook. Har dock inte sett/läst själv.
 
Top