Nekromanti Frestande dvd-boxar

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Kultserie tillgänglig på dvd! Är jag den enda som blir riktigt, riktigt frestad?
Har ni några boxar som ligger och viskar "köp mig... kööööp miiiig..."?


Storuggla, oförmögen att stå emot
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Earth 2
Space above and beoynd

båda boxarna står på sf-bok och viskar mitt namn, å andra sidan finns det massa av viskande produkter där inne :gremgrin:

-Gunnar (som drömde om gamla tv-serier i natt)
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Och appropå kultserier (?) så skulle jag nog köpa "Mr. Merlin" av nostalgi om jag någonsin såg den igen...

-Gunnar (nostalgisk)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
HUEG! [ANT]

... fast, enligt uppgift här så är det en skokartong med säsong ett till nio i. Inget extramaterial, ingen uppsnyggning. Bara boxarna man köper löst i en skokartong. Och då suger det ju.


Storuggla, sadness
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: HUEG!

... fast, enligt uppgift här så är det en skokartong med säsong ett till nio i. Inget extramaterial, ingen uppsnyggning. Bara boxarna man köper löst i en skokartong. Och då suger det ju.
Gör det? Varför det? Är det inte praktiskt att kunna köpa alla skivor på en gång och betala 288 kr/säsong i stället för 449 kr/säsong? (Jag har två-tre säsonger bandade hemma, borde kanske köpa serien på dvd i stället.)

Tänk, en gång kunde videorecensionerna av en film se ut så här:

Tur & tillfälligheter (VHS)
++++
En välskriven romantisk dramakomedi om en man och en kvinna som hela tiden stöter ihop tack vare slumpen, men när de vill börja träffas avsiktligt så går det inte lika lätt. Bra rollprestationer av Bill Anderson och Elizabeth West, den sistnämnda Oscarsnominerad för rollen.


I dag skulle recensionen se ut så här:

Tur & tillfälligheter (VHS, DVD)
+++
Romantisk dramakomedi med Bill Andersson och Elizabeth West. DVD:n innehåller bortklippta scener, en "bakom kulisserna"-film, intervjuer med regissören och huvudrollsinnehavarna, trailers och kommentatorspåret. "Bakom kulisserna"-filmen var OK, men intervjuerna med skådespelarna känns (som vanligt) krystade. Kommentatorspåret tillför inte mycket. En DVD-utgåva borde innehålla bättre extramaterial än så här.


Dewil, som kollar på film för filmens skull
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: HUEG!

"Gör det? Varför det? Är det inte praktiskt att kunna köpa alla skivor på en gång och betala 288 kr/säsong i stället för 449 kr/säsong?"

SFBok tar 299 per säsong. Och 299 mot 288... tja. Elva spänn mer och så slipper man den stora lådan?


Storuggla, köp billigare då
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Betala?!

För att vissa av oss vill ha snygga boxar i hyllan. Sen skulle jag aldrig ödsla hyllmeter eller bandbredd på något som X-files men...


Storuggla, vi betalar bussresor också
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Betala?!

För att vissa av oss vill ha snygga boxar i hyllan.
För mig är det precis tvärtom, jag vill slippa offra hyllmeter och slippa behöva leta efter stuff när jag behöver det.

Jag har för närvarande en bit över 15 000 (japp, tre nollor) TV-serieavsnitt och kanske ett tusental filmer, alla prydligt indexerade och namngivna enligt en enhetlig modell. Jag har inte riktigt ekonomin eller den militära styrkan för att annektera grannhuset för att få mer lådenraum, så jag måste vara lite effektivare. Nu ligger allt på två biffiga servers (i fulltowerlådor), och två till kommer nog att skaffas innan året är slut. Hade företagen som producerar stuffet kunnat erbjuda en lika praktisk lösning skulle jag med glädje slängt åt dem pengar, men nu väljer de att inte vilja ha mig som kund på de villkoren. Det är faktiskt en helsikes massa jobb att hitta allt och att kontrollera att namn, nummer och ordning på vartenda avsnitt är korrekt, jobb jag gärna skulle betala för att slippa.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, viskar har det gjort länge... Just nu så brööölar Sagan om Ringem-boxen efter mig. minst sagt.
Vet inte varför jag har stålsatt mig emot dety bröölande, men det har bara blivit så. Antar att man snart nog ger efter..
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Betala?!

Jag har för närvarande en bit över 15 000 (japp, tre nollor) TV-serieavsnitt och kanske ett tusental filmer, alla prydligt indexerade och namngivna enligt en enhetlig modell.
Låt oss anta följande:
- du har 1000 filmer
- en film är 90 minuter lång
- ett tv-avsnitt är 30 minuter långt
och
- du tittar på video 2 timmar om dagen.

Det innebär att du har 12 års tittande. Eller 6 års om du tittar 4 timmar om dagen. Varför?

Dewil
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Betala?!

Det innebär att du har 12 års tittande. Eller 6 års om du tittar 4 timmar om dagen. Varför?
Jag har samlat i mer än sex år, och jag tittar ganska mycket, så merparten av det har jag faktiskt sett.

Dessutom så ser jag det som en historisk insats. Man ser tex hur arkadspel går förlorade för alltid för att ingen bevarat dem i tid, detsamma gäller TV-serier. Många avsnitt är förlorade (tex tidiga Doctor Who och fyra första MST3k), och jag vill motverka det genom att arkivera dem på ett ordnat sätt. När copyrightlagstiftningen så småningom ändras avser jag att göra dem tillgängliga för världen så att alla kan ta del av kulturskatten.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Jag har dreglat över The Young Riders i åratal, felet är att serien inte riktigt är släppt än. Verkar som om första säsongen finns ute i USA men det går som sagt vad långsamt.

I Sverige gick den på TV under namnet Ponnyexpressen, trean visade den när kanalen var ny och jag levde för att få se mina cowboy-pojkar.

En annan serie jag suktar efter är Tour of Duty (Pluton B i Vietnam), men senast jag sökte så fanns den bara i USA i någon B-version (tydligen ville man inte betala för att ha kvar originalmusiken i serien).

Jupps, jag tillbringade mina tidiga tonår framför TV:n suktande efter cowboys och soldater.
 
Top