Nekromanti Frenzy regler i VTM

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Jag och mina förenings medlemar har spelat med lite olika frenzy regler och den senaste tiden har diskutionen gått hur dom borde tolkas. Även om det börjat lägga sig nu. Jag var lite intresserad om hur alla ni som spelar VTM v3 spelar med era frenzy regler.

Så som vi har tolkat det det sista nu så. När man ska rassla sina tärningar på t.ex diff 6 och lyckas slå två lyckade så får man vänte med att slå två runder. Sen slå igen. Man ska få ihop 5 lyckade på x antalslag också har jag får mig.


Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Ben

Veteran
Joined
16 Mar 2001
Messages
12
Location
Malmö
Jag brukar göra så att man slår ett Self-Control varje omgång och man måste få minst ett lyckat varje omgång annars så går man frenzy. Sen efter man samlat på sig fem lyckade(dvs antingen att man får en lyckad varje omgång i fem omgångar eller någon kombination) så har man lyckats motstå frenzyn.


-------

Snipp, snapp, snut! Nu var sagan slut!
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Så spelade vi oxså innan fast med tilläget att vi hade bara tre runder på oss att samla ihop dom där fem lyckade.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Ben

Veteran
Joined
16 Mar 2001
Messages
12
Location
Malmö
Hmmmmmm... tycker jag inte blir riktigt rättvist eftersom de med Self-Control 1 automatiskt kommer att gå frenzy. Om dem inte använder två WP dvs. Men, men...

Det händer sällan att rollpersonen har karaktärer med Self-Control 1 eller mindre men där finns ändå en massa SLPs som har det.

-------

Snipp, snapp, snut! Nu var sagan slut!
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Jo, jag vet till och med en person med 3 i selfcontroll går i genomsnitt frenzy varje gång. Fast man kan ju plocka bort det irreterande momentet och slippa slå.

Det där med willpower spelar vi så att det skjuter upp slaget en runda. Man får altså inga lyckade slag för det

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Ben

Veteran
Joined
16 Mar 2001
Messages
12
Location
Malmö
Andra upplagan(har inte läst in mig på tredje så jag säger inget om det) presenterade WP och frenzy så att man kunda använda WP, precis som vi alla andra tärningsslag, för att få ett lyckat slag men sen under tiden som man var i frenzyn så kunde man använda ett WP för att få styra en handling, istället för att låte the Beast(SL) styra och ställa helt och hållet. Sen hur mycket nytta det nu gjorde fick man ju vänta och se.

-------

Snipp, snapp, snut! Nu var sagan slut!
 
Top