Nekromanti Freebee: asharisk ordlista

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Hejsan,

Jag roade mig att göra en transformation av jargiskan till ashariska. Mestadels helt automatiserad, även om lite handpåläggning var nödvändigt. Vet inte om listan kan vara till någon nytta, men publicerar den ändå! Håll till godo.

mvh
CJ
 

Attachments

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Trevligt trevligt. Är ju intressant med lite språk. Men känns lite väl latiniserat för min smak. Men det är ju helt i sin ordning med tanke på att ashariskan är besläktad med jargiskan.
Men å andra sidan är jag inte något språkligt geni, och än mindre mina spelare så detta kan mycket väl komma till god användning någon gång. Kanske något brev på ashariska som hand-out.

Föresten, hur ligger dagsläget med Jargien-boken till? Jag ser fram emot den boken otroligt mycket.

/Poseur gillar.
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Jargien [OT]

Tja, jargienboken är färdigskriven. Det är korrektur jag håller på med. Bollen ligger hos Neogames att produktionsplanera. Stadskartor har jag dock lovat.

/ CJ
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Re: Jargien [OT]

Carl Johan Ström said:
Tja, jargienboken är färdigskriven. Det är korrektur jag håller på med. Bollen ligger hos Neogames att produktionsplanera. Stadskartor har jag dock lovat.

/ CJ
*twitch* SKIT I KORREKTUREN, SKIT I PRODUKTIONSPLANERING! Vi vill ha vår bok!

//Kraetyz, ber jättesnällt
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: Jargien [OT]

*twitch* SKIT I KORREKTUREN, SKIT I PRODUKTIONSPLANERING! Vi vill ha vår bok!

//Kraetyz, ber jättesnällt

ARGH! NEJ! Boken ska verkligen korrläsas ordentligt! Finns det något värre än böcker med slarvfel och underliga meningar!

/Poseur vill ha en välskriven bok, även om det dröjer till 2015
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: Jargien [OT]

Tja, jargienboken är färdigskriven. Det är korrektur jag håller på med. Bollen ligger hos Neogames att produktionsplanera. Stadskartor har jag dock lovat.

/ CJ
Underbart det ju. Då får vi gnälla på Kim att fixa så den kommer ut på marknaden ju. Det är ju verkligen en bok som man vill ha. Jargiska kejsardömmet är ju liksom nr 1 landet i Mundana och det fattas så mycket beskrivning ju.

Och stadskartor är ju faktiskt riktigt charmigt =)

/Poseur ser fram emot
 

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Hur gick det med att färdigställa jargiskan förresten? Min mejl hackades av kineser i april så jag vet inte om du mejlade mig någon gång efter dess med frågor om språket. Hoppas att det har löst sig iaf. Var vissa grammatiska fel som jag inte hann korrigera.
 
Top