Nekromanti Free RPG Day på lördag!

Hydran

Veteran
Joined
19 Mar 2014
Messages
34
På lördag är det Free RPG Day och SF-bok i Göteborg och Stockholm ordnar spel. Det är också där det enklast att få tag i ett ex av årets tryckta spel.
Uffe (Ron Edwards polare) spelleder i Göteborg, drop in. Han har gjort det de senaste åren, så även i år.
Tror inte det finns nåt event på Facebook om det.

Och i Stockholm sker det också grejer-där finns event gjort.

http://www.freerpgday.com/

Uppdatering: Malmö och SF-bok ordnar också Free RPG Day. Kollade in. De erbjuder spel med Handbok för Superhjältar där. Stockholm gör en heldag med workshops och flera prova på-aktiviteter, dock verkar inga spelleda nåt från årets handouts, men kul med fullt schema.

Uppdatering 2: Nu gjorde Café Sirius ett event. Västspel står bakom, men det hade vi inte behövt, vi brukar rikta oss mot barn. Lördag är riktat mot vuxna. Som jag gissat blir det äventyr i Gloranthas värld med 13th Age-regler. Först till kvarn...
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,172
Hade vi inte redan haft Symbaroum-spel inplanerat hemma, hade det definitivt blivit en tur till Stockholm :)
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,309
I Stockholm kommer jag finnas och spelleda Spökhuset i Färentuna, som vi också har gjort en liten tryckning av dagen till ära!
 

Hydran

Veteran
Joined
19 Mar 2014
Messages
34
gabrielledebourg;n325976 said:
I Stockholm kommer jag finnas och spelleda Spökhuset i Färentuna, som vi också har gjort en liten tryckning av dagen till ära!
Jag missade att du skulle göra nåt, fick för mig att det var Erland som skulle göra saker. Men så mycket bättre! Kommer bli superkul att arra. Uffe brukar alltid vara nöjd. (Uffe är väldigt aktiv i Västspel.)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Tänkte skriva klart och .pdf-dela Best om jag hinner. Mest för att ha en deadline.

Väldigt sugen på Stockholm, men osäker på om familjesituationen tillåter stadsflykt.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,309
Hydran;n325984 said:
Jag missade att du skulle göra nåt, fick för mig att det var Erland som skulle göra saker. Men så mycket bättre! Kommer bli superkul att arra. Uffe brukar alltid vara nöjd. (Uffe är väldigt aktiv i Västspel.)
Erland kommer göra något, men med Sverok-hatten, medan jag gör mina grejer med Ligan-tröjan!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag kommer att släppa alla mina rollspelsprodukter gratis i PDF-format!

Oh wait, right... =)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
krank;n326028 said:
Jag kommer att släppa alla mina rollspelsprodukter gratis i PDF-format!

Oh wait, right... =)
Jag måste säga att det är awesome att dina grejer finns som PDF, sen att du faktiskt alltid har dem ute för gratis nedladdning är lika awesome. Alla moderna rollspelsprodukter, även de från de större tillverkarna finns inte alltid som PDF. (Och de är aldrig grattis, med få undantag)Så, så länge din plånbok tillåter att du kan låta människor ta del av dina skapelser grattis, more power to you!
 

Hydran

Veteran
Joined
19 Mar 2014
Messages
34
Vet ni vad som mer är gratis? Spelen som de delar ut på lördag? ^_^
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Förutom att det är Free RPG Day så är det dagen Citadels nya färger släpps, så det kan nog vara gott om folk på diverse medverkande spelhökare på lördag.
 

Hydran

Veteran
Joined
19 Mar 2014
Messages
34
Staffan;n326066 said:
Förutom att det är Free RPG Day så är det dagen Citadels nya färger släpps, så det kan nog vara gott om folk på diverse medverkande spelhökare på lördag.
Japp! Och SF-bok i Göteborg har event för det samtidigt som de ordnar Free RPG Day. Där går det att måla Spacemarines med de nya färgerna. Mycket folk på Café Sirius idag.
 
Top