Free RPG day evenemang 29/6 på Alphaspel i stockholm

Alphaspel

Veteran
Joined
17 May 2024
Messages
7
Location
Örnsberg Stockholm
11340a75-9548-47a2-a8df-cc41b066d249.16000x16000_q50.jpg

Årligen sker den rollspelsfrämjande dagen Free RPG day, och lika årligen vill vi göra något extra för Rollspelssverige den dagen.
I år tar vi inspiration från det fantastiska MunkCon som arrangeras i stockholm.
Under dagen kommer det finnas möjlighet att boka in sig på längre One-shots som kommer spelas i våras tematiska spelrum.
Under eftermiddag mot kvällning kommer det vara signeringar, författarmingel, och öppet rollspelande i våran spellokal med tillhörande bar.

Evenemang på Facebook där vi kommer posta nyheter, tillkomna händelser m.m.
facebook-evenemang

Till detta önskar vi dock er hjälp, främst i närvarande och sekundärt i att spelleda något under kvällen där det kommer vara öppet spel för rollspelande på tio av våra 17 bord i bardelen av spellokalen.
Intresseanmälan som spelledare hittar man här.
intresseanmälan-spelledare

Har du frågor, önskemål, eller om du vill arrangera något på temat med rollspel denna dag hör gärna av dig till oss på event@alphaspel.se


Nicklas
Alphaspel
 

Alphaspel

Veteran
Joined
17 May 2024
Messages
7
Location
Örnsberg Stockholm
Här kommer listat några personer som kommer infinna sig på plats för signering och allmänt rollspelshäng mellan kl 16:00-18:00 den 29:e juni:

Lucas Falk
Johan Nohr
Anders Fager
Anders Blixt
Andreas Lundström
Lars Ahnland

Passa på att kanske få verk signerade eller bara prata rollspelsnörderier!
Vi på Alphaspel är i skrivande stund på gång med de sista detaljerna kring speluppläggen för dagtid och kvällstid. Mer information kommer under nästa vecka!
 

Alphaspel

Veteran
Joined
17 May 2024
Messages
7
Location
Örnsberg Stockholm
Är det barnvänligt (ca 7 år)?
Hej!
Själva evenemanget är inte riktat åt någon åldersgrupp varken högt eller lågt.
Alla ska känna sig välkomna på våra evenemang.
Vad gäller själva spelgrupperna under dag såväl kvällstid skulle jag vilja hoppas kan vara så pass inkluderande att iaf några av dem kommer kunna vara riktade som familjevänliga.

Mer information om vad som kommer finnas för spel-pass att anmäla sig till dagtid kommer upp senare denna vecka i evenemanget och på våran hemsida.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,684
Location
Rissne
Hm. Å ena sidan: Trevligt folk.
Å andra sidan: låter som mycket folk.
Å tredje sidan: Just nu ser det ut som att jag kanske inte ens är i stan då, utan har åkt upp till släkt och vänner…

Om jag kommer kanske jag tar med mig lite preliminära rollformulär till Mutant Chronicles: Luna City Blues ifall nån vill testa att göra en gubbe. Men som sagt, antagligen inte.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
358
Location
Fruängen
Här finns en liten samlingsbild på det som kommer finnas gratis i år från Free RPG-Day 2024. All dem som bokar in sig på att spelleda något under kvällen kommer utöver att plocka på sig ur Free RPG-Day valven få varsin påse med lite mera exklusiv loot!
View attachment 18386
Gahhh...måste bara ha ett ex av "The sinking Tower"...måste ju försöka hålla samlingen komplett på sådana här utgåvor,,,, Svenska versionen har jag redan ;)
 

Bitterknekt

Awful Neutral
Joined
13 Mar 2024
Messages
11
Location
Bromma, Sthlm
Det här ser kul ut! Jag tror att jag lyckades skicka in en intresse-anmälan till att vara spelledare, hur när får man reda på om man är bekräftad till det? Kan vara bra att få förvarning så man hinner preppa något :)
Behöver man lösa någon förköpsbiljett för eventet generellt?
 
Last edited:
Top