NYHET Free League släpper Blade Runner rollspel

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
"Walk the neon-noir streets of Los Angeles in the official BLADE RUNNER Roleplaying Game. Coming in 2022 from Free League Publishing, in partnership with Alcon Entertainment and Genuine Entertainment. Find out more and sign up to our newsletter on the official website: bladerunner-rpg.com"

 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Coolt! Kan vara en svår värld att göra kanske, har kanske inte samma "star quality" som Alien.

Sajten är lite jobbig att navigera så jag kan inte läsa alla texter, den hoppar till förutbestämda break points. Vore enklare med en vanlig skroll.

Men jag är superpeppad på denna! Cyberpunk möter Noir, typ.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Det här låter ärligt talat helt fantastiskt! :)

EDIT: Och då är cyberpunk allt annat än min kopp te...
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Från styrka till styrka!

Hur är det nu, Bladerunner och Alien är shared universe?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Hoppas det går att kriga ute i rymden (som replikant eller människa) och inte bara vara på Jorden. Vem vill inte spela Tannhäuser Gate-kampanjen?

En sak som är värd att komma ihåg är att Soldier (filmen med Kurt Russel) utspelar sig i samma universum som Blade Runner (även om rättigheterna kanske inte är där).
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Inte min kopp te, men superkul att Ligan fortsätter knipa stora IP:n. Hoppas bara de inte sprider sig för tunt så att det påverkar deras befintliga spel negativt.
För Bald Runner har de en extern "line producer" eller vad det nu heter. Jag vet att de är medvetna om risken och att de arbetar aktivt för att det inte ska ske.

Det här spelet lär vi nog inte få se på svenska, vilket jag tycker är rimligt.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
762
Kul men inte jätteoväntat. FL har ju satt i system att köpa in visuellt starka, nostalgiska IP och köra sin rutin med dem.
Blade Runner är ju definitivt ett IP som man kan locka många köpstarka personer i kategorin 30+ för en svulstig kickstarter.
Gissar dock att det betyder att man kommer lägga Alien RPG på hyllan, då det är samma team.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Spännande. De har inte hunnit uppdatera sin hemsida än vad jag kan se.
Finns det utrymme för 2 svenska stora cyberpunkspel? Eller det kanske är tillräckligt stora skillnader mellan detta och Neotech Edge.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Spännande. De har inte hunnit uppdatera sin hemsida än vad jag kan se.
Finns det utrymme för 2 svenska stora cyberpunkspel? Eller det kanske är tillräckligt stora skillnader mellan detta och Neotech Edge.
Bladerunner kommer knappast att släppas på svenska
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Kul men inte jätteoväntat. FL har ju satt i system att köpa in visuellt starka, nostalgiska IP och köra sin rutin med dem.
Blade Runner är ju definitivt ett IP som man kan locka många köpstarka personer i kategorin 30+ för en svulstig kickstarter.
Gissar dock att det betyder att man kommer lägga Alien RPG på hyllan, då det är samma team.
Hmmmm kanske, men kanske inte? Alien är väl en storsäljare och spelet som verkligen satte dem på kartan, så de kommer nog att tröska på med det också.
 
Top