Nekromanti Fredagsfummel med Gemstone

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Jaha, så då var det en ny fredag och nya eskapader ifrån min spelgrupp... Mina mästerliga spelare har återigen försökt ta livet av sig på de mest fenomenala sätt och idag hände något alldeles extra...


...Vi spelade en fest som har legat sparad ett bra tag eftersom vi egentligen velat haft alla spelare på den eller ha den som reserv inför ett möte då inte alla kan komma.

Döm av min förvåning då det börjar bra! Ador (den blivande kejsaren av Colonan i hans egna ögon) fångar alla gästernas uppmärksamhet med en berättelse om deras senaste äventyr. Allt går bra, ända fram tills gruppens alv, Tenev, blir utmanad på pil och båge tack vare en fadäs av Ador...

Tenev lyckas, tack vare lite frikostighet av gudarna att faktiskt inte bara pricka piltavlan utan medan Ador spär på med pikar och lustigheter så lyckas han ge igen på det.

När han sedan slår sig ner tar han in diskussionen på Adors så kallade "skicklighet" på att slåss med spjut. En sparrningsmatch senare och han hade ganska många rader smärta.



Men sen kom dagen efter och jakten... Ador, då han ska guida sin häst uppför en kulle, river ner ett -träd- över sig och lyckas att spetsa sin lunga på en av grenarna. +55 i blödningstakt och trots de andras försök avlider hans karaktär (han får leva vidare med -Ob1T6 Quadosh, en regel vi har för att slippa göra nya karaktärer vid "patetiska" fummel som dödar karaktärerna).

Tenev försöker då rädda sin bästa vän genom att alstra biotropi. Ett -massivt- (och då menar jag 30+) fummel senare så lyckas han slita fram 6 kronotropiska filament som han tappar kontrollen över. Det hela inleder en galen serie med fummel och de flyttas bakåt i tiden.

Jag slår för hur många år de flyttas med Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6...

...de har nu flyttats 25000 år bakåt i tiden, till Eonen då alverna lämnade mundana för Ettern.

Förslag på lustigheter jag kan kasta på dem? :gremsmile:
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Ymir said:
Haha, fantastiskt! här är lite aktuellt tidsrese-bös från min kampanj, också involerande alver; kanske något där kan inspirera?
Jag har läst den tråden och ska faktiskt låta dem möta ett par alver som är ifrån mundana innan de lämnade det. Jag har redan låtit gruppens alv känna att något inte riktigt stämmer, utan att han tycker sig känna en konstant närvaro och nästan hör röster.

De har också sprungit på "Timglasbägaren", en mäktig kronotropisk artefakt som har sitt ursprung i just den här eonen och som Tenevs kusin hade innan han dog och den mystiskt försvann. Den kommer agera som en nyckel för att de ska kunna hitta tillbaka hem ifrån sin nuvarande situation.

De har också redan sett en etterseglare som är över området för en drake och en grupp alvmagiker har känt av den kronotropiska störning som skedde då de flyttades i tiden.

De är just nu dock fångna hos några av de första människorna som lever mer eller mindre precis som Tokon gör i det moderna Mundana. Man kan till och med hävda att de är föregångare till de första Tokon (de har en mycket mäktig schaman som är den enda som hittils förstått en av spelarna då de 'talade' på andeplanet).
 

WhiteWolf

Veteran
Joined
6 Jan 2014
Messages
82
Gemstone said:
Jag slår för hur många år de flyttas med Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6...

...de har nu flyttats 25000 år bakåt i tiden.
Tusen år för varje tärning? :gremtongue: Bara en resultatet 1 vore ju extremt :gremtongue:
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
WhiteWolf said:
Gemstone said:
Jag slår för hur många år de flyttas med Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6 x Ob1T6...

...de har nu flyttats 25000 år bakåt i tiden.
Tusen år för varje tärning? :gremtongue: Bara en resultatet 1 vore ju extremt :gremtongue:
Det var lite extremt ja, men jag har länge drömt om att kasta tillbaka någon till ett av de förra mörkrena. Nu behöver de kämpa för att ta sig hemmåt och eventuellt kommer de få se Dvärgarnas och alvernas storhetstid under en svunnen Eon.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Så då spelade vi idag igen då...

De lyckades hitta en dvärgisk magiker som besökte barbarerna de var fångna hos som kunde kommunicera med dem via telepati och via översätta främmande skrift...

Tenev, helaren, förklarade att han var en stor mästarbesvärjare och helare som kunde bota det mesta.

Självfallet brutalfummlade han sitt första slag för att hela inför sagda dvärg...
 
Top