Nekromanti Fred så gyllene släpps 21/9

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Hejsan!

Ville bara meddela att fantasyboken Fred så gyllene, den första delen i serien En saga om sorg, släpps den 21 september, det vill säga om precis fjorton dagar.

För er som vill går det att beställa den på hos Adlibris, Bokus, Bokia, Narren Spel och, förstås, direkt från Undrentide Förlag.
Med tiden kommer förhoppningsvis ett antal bibliotek runtom i landet att ha boken för utlåning, men, återigen, ni som vill får givetvis gärna föreslå för er lokala bibliotekarie att köpa in boken.

Så här står det (bland annat) om boken på förlagets hemsida:
I kungariket Semarien råder fred sedan sex gyllene decennier. Ätten Teraphen regerar från falktronen i huvudstaden Galenda. På ytan verkar allt lugnt, men under den hotar en tid där fel gränser korsas.

Någonting går sönder och hemligheter kommer i dagern. Tennara fasar för blomfesten medan kung Sanedars mor sanndrömmer. Moder superian Célenne ser kristallskärvorna. Vargbrodern Renlon är på jakt och kapten Geral leder utredningen av ett mord. Antalet sprickor i den perfekta fasaden växer och allt riskerar att rämna. Kommer den teraphenska freden att hålla?


I en värld full av oförutsedda ögonblick, osannolika väsen och ofattbar grymhet kan minsta beslut, minsta feltolkning, få oanade konsekvenser.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Just det!
Kom på att jag borde passa på att flagga för förlagets kommande tävling, med ett ex av Fred så gyllene i potten.
Så håll utkik - jag låter givetvis meddela närmare när det är dags :gremsmile:.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Idag publicerades ytterligare en intervju rörande Fred så gyllene-släppet.
Intervjun gjordes av tidningen Bohusläningen och tajmingen var ju ofelbar.

Lär nu känna Tennara, Celestia, Geral, Sanedar, Célenne, Deivon, Uinara, Jina, Renlon och alla de övriga i Fred så gyllene, den första delen i fantasyserien En saga om sorg.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Vad roligt! Grattis!

Klart jag ska köpa din bok.

Vill du att din bok och världen i den ska bli ett rollspel? Det finns många bra rollspelsmakare på detta forum.

Stort lycka till!
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Man tackar!
Vad kul att du vill köpa och läsa boken. Och vilken trevlig liten butik ni verkar ha. Jag spanade in er hemsida. Många bra grejer där, vad det verkar. Inte minst rollspel.
Ja, jag spelade mycket rollspel när jag var yngre, på 1980- och 1990-talen. Drakar och Demoner, såklart, Stjärnornas Krig, Sagan om Ringen, lite Mutant, lite Kult, en del Western. Vi var en härlig spelgrupp.

Jo, jag får väl fundera några varv på det här med att göra rollspel av min egen värld. Det vore förstås extremt roligt, och jag tror, precis som du, att det finns gott om synnerligen kompetenta rollspelsmakare i vårt avlånga land - och på det här forumet.
Får helt enkelt återkomma i ämnet, för ifall det ska göras på rätt sätt krävs det ett enormt hårt (men också roligt) arbete.
Bra att du föreslog det, jag hade inte ens tänkt så långt. Det uppskattas verkligen.

Förresten, om du (och alla ni andra, förstås) vill läsa några intervjuer med Erik Granström, Nene Ormes, Elin Holmerin, Sara Bergmark Elfgren/Mats Strandberg och några till, finns de på min blogg, Verkligen Stefan.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Tack, ja det är kul med butiken. Den blir bättre för varje dag. Min vision är att ha 100 butiker i Europa om 10 år! Jääh!

Om du börjar spåna på ett rollspel så hör av dig på mail. Jag gillar att skriva regler!

Andy
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Jag lär få återkomma i frågan. I avtalet med förlaget står det skrivet att det kan bli tal om att göra e-bok av den. Och övriga böcker på förlaget finns i e-boksform, såvitt jag vet, så mitt optimistiska svar är ändå: Ja, jag tror att den blir e-bok i framtiden.
Men som sagt, jag ger säkrare besked så fort jag vet.

Som ett tillägg kan jag gissa att ju fler fysiska böcker som säljs, desto kvickare blir e-boken av.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Härligt med visioner :gremsmile:.
Japp, blir det mer konkreta rollspelsplaner från min sida, så hör jag av mig. Jättesnällt.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Nu är det tävlingsdags!
Från och med idag går det att medverka i Undrentide Förlags utlottning av tre ex av Fred så gyllene.
Så om ni inte vill köpa ett exemplar av boken, kan ni alltid hoppas på att vinna ett.
Lycka till nu!
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Ville bara skriva att jag signerar Fred så gyllene i Böcker & Blad, en bokhandel i Torp köpcentrum utanför Uddevalla, den 1 december, från klockan 11.00.
Kom gärna dit, så signerar jag tills krampen kommer och pennan glöder ...
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Just det, en sak till.
Den som vill recensera boken på sin blogg får hemskt gärna nämna det här (eller meddela mig det genom att mejla till min bloggs e-postadress: verkligenstefan[snabel-a]gmail.com).
Det vore kul att lägga upp recensionslänkar på bloggen, tycker jag.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Vill verkligen gratulera er som vann Fred så gyllene i Undrentide Förlags lilla tävling.
Så grattis till:

• Calle Carlzon
• Sophie Persson
• Thomas Fnoffen Svensson
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Japp, nu gör jag en sista stöt för att få folk att komma till Böcker & Blad ute på Torp köpcentrum utanför Uddevalla imorgon, lördag. För mellan klockan 11.00 och 13.00 (ungefär), så är jag tillgänglig för signering av Fred så gyllene, min fantasyromandebut.
Känn ingen press, men kom, bara kom! Det är ju snart jul och allt, och en bok från tomten kan aldrig vara fel.

Bonus: Jag bits inte (så hårt) och jag är (ganska) snäll och stavar (oftast) rätt, så det finns en hel del som talar för en (duglig) succé.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Ville bara nämna att Fred så gyllene tillfälligtvis sålt slut på Adlibris, men att nämnda nätbokhandel bör ha fått påfyllning inom kort. Så fortsätt gärna med era beställningar - ni får ett ex så fort nya kommer in, oroa er inte.
I annat fall går det förstås att beställa på Bokus eller Bokia, eller att beställa direkt från Undrentide Förlag.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Nu har Adlibris fått in nya Fred så gyllene. Ja, det har ju gått att beställa som vanligt även tidigare, men nu finns de fysiska exemplaren tillgängliga också.
Så fortsätt beställ och köp!
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Jag tänkte på en sak: Ni som vill får jättegärna be ert närmaste folk- eller stadsbibliotek att köpa in Fred så gyllene. Som medborgare har ni rätt att komma med inköpsförslag.
 
Top