Nekromanti FRCS

MASten

Veteran
Joined
28 Jan 2002
Messages
31
Location
sthlm
jag har nu spelat i forgotten realms ett tag och jag gillar det mesta. men en sak retar jag mig på, det finns hur många lvl 20 gubbar som helst. eller titta på de onda organisationerna, de är hur bra som helst. om du har ganska hög lvl och råkar komma på kant med en sådan organisation kan du börja tänka på att starta nya gubbar.
det påminner mig om när jag och jaak kom på kant med halster(vet ej om stavn. e korrekt), jaak råkade wisha att han äge undermountain. och vips så var jaak delägare av undermountain. detta gjorde självklart våra liv mycket komplicerade.

MAsten/ FFMD
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
hehe jo de var tider det...

men va fan ville du me ditt inlägg? klaga? *klurar*
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Forgotten Realm innehåller mäktiga NPCs och mäktiga PCs.

Det är en värld som är till för episka slag. Det ärinte tänkt att dina lvl 5 PCs ska gå upp emot hela Zentharim. Däremot kanske de klarar av en liten grupp Zentharim, eller lyckas stoppa planerna för dem. Sen bråkar de mer och mer med dem och i större skala. Om man vill kanske rollpersonerna vid lvl 20 har mäktiga bundsförvanter som hjälper dem att sätta stop för zenterna en gång för alla.

Om man nu vill hålla på att utrota hemliga sällskap dvs..
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Du har rätt när det gäller FRCS, det är det som är så perfekt med Faerûn,
det finns alltid de som är stärkare, grymmare, elakare och mäktigare än dina spelares PC:s.
Mina har gjort sig osams med Cyric, så de har det inte lätt./images/icons/devil.gif
Speciellt inte när de "bara" är lvl. 9-10.
Där är "Lords of Darkness" en bra hjälp.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
bahh!

"Mina har gjort sig osams med Cyric, så de har det inte lätt."

Bah! säger jag bara, vad då vi har gjort oss osams, det var ju de som anföll mig! Sedan vill jag nog inte hävda att vi har det speciellt svårt. Jag undrar fortfarande vilka purple worms det var vi skulle akta oss för. För att inte tala ogrena som radat upp alla kopparmynten eller vad det nu var som vi mötte där 3 av 4 var döda innan de ens visste vad var som träffade dem.

Nä, ärligt talat så tycker jag synd om Cyric då hans dagar som gud är räknade.
 

MASten

Veteran
Joined
28 Jan 2002
Messages
31
Location
sthlm
de går inte att utplåna zentharim om man så är lvl 60. det är en organisation av lichar och andra super saker.


MAsten/ att vara eller att inte vara nörd, det är frågan
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
jössses

Man börjar nästan hoppas att någon faller ner på jorden, hårt och fort, innan cyric blir jobbig på riktigt, han e ju trots allt en gud...

Någonsin hört talas om något kallat övermod?
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Om jag får gissa så.....

...är Nrut en evil cleric som han spelar. Det är inte särkilt svårt att gissa att hans gud då kanske är Cyric, och i så fall förstår man NrutdinelakaCLRs inlägg. Han ville helt enkelt ventilera sin tro på sin gud.
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
Re: Om jag får gissa så.....

nää e dm åt han å han ber inte till nån känd gud direkt
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: jössses

"Någonsin hört talas om något kallat övermod? "

hehe, inser att jag var lite otydlig i mitt inlägg. Det skall läsas med viss ironi samt ett leende på läpparna.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
därför

"Varför skulle hans daggar vara räknade?"

*ironi på*
för att han bråkar med mig så klart. /images/icons/grin.gif Och när jag är klar så finns det inga kvar i Faerun som tror på Cyric och han kommer att falla i glömska och dö.
*ironi av*
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Re: därför

Nemesis - Dear Adler - Nemesis!
Annars skickar jag ett fumla troll på dig.
/images/icons/grin.gif
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Iron-vadå?

"Och tro inte att jag spelar dum!!!"

hehe, nä ok då, jag skall inte det./images/icons/wink.gif
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: därför

"Nemesis - Dear Adler - Nemesis!"

öhhh, vad har han med saken att göra, är de så rädda för mig att de måste ta hjälp av andra?/images/icons/hairy.gif/images/icons/grin.gif
 
Top