DoD Framtida Discord Dragonburn Challenges nu sponsrade med priser från Fria Ligan!

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
108
Location
Göteborg
It is with great joy and delight that we can let it be known that the upcoming Dragonburn Challenges will be sponsored with treasures bestowed by the benevolent Free League! Behold, the spoils of victory!
  • 1 Prize 550 SEK / ~54$ / ~49€
  • 2 Prize 250 SEK / ~24$ / ~22€
  • 3 Price 250 SEK / ~24$ / ~22€
These riches may be freely spent in the Free League Shop.
Again, many thanks to Free League for generously supporting and elevating our contests!
Let the fire of imagination burn ever bright!

Join us at https://discord.gg/4QmqZp76ZX

challengeteaser1.jpg
 
Last edited:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Vad är Dragonburn Challenges egentligen? Jag har aldrig riktigt förstått grejen?

(Kanske mest för att jag inte riktigt faktiskt satt och läst ordentligt - men eftersom det poppar upp så ofta så tänkte jag att det var lika bra att fråga.)
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
365
Location
Stockholm
Vi kör en regelbunden community challenge på Dragonbane discorden som vi kallar "Dragonburns" - namnet grundar sig i att den förra discorden gick upp i rök (det är en historia i sig) och det byggdes upp en ny, och maffigare, under vår kontroll. Det är ett satt tema förhålla sig till, det är i regel ett begränsat format och man har drygt 2 veckor på sig skicka in sitt material innan det öppnas för röstning.

Tema 1 var kyla.
Tema 2 var Oanvända äventyrsplatser i Dimmornas Dal.
Tema 3 var SLPS i dalen.
Tema 4, som kommer snart är... hemligt än så länge ;)
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
365
Location
Stockholm
Och just ja, alla bidrag ligger kvar tillgängligt för alla användare på Discord använda. Så det blir lite som att vi bygger ett litet gratis bibliotek man kan plocka material från som SL. Vi tittar på möjligheten publicera materialet (eller ett sammanställt urval) framöver, givetvis gratis.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Jag förstod alltså att det var en community challenge, men visste inte vad för form. Min tidigare gissning var att det var något solorollspel där den som kom längst vann. :gremcrazy:

Men check, att skriva material med ett tema! Gotcha!
 
Top