Nekromanti Framsteg Jargien...

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Hejsan alla glada Eoniter. Jag tänkte bara meddela att nu är ytterligare ett kapitel klart till modulen om Jargien: kapitlet "Jargiska rollpersoner". Kvarstår dock att göra bilder på typiska vapen, men det blir nog klart ikväll.

Så var det med det.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Det låter mycket trevligt (även om jag inte är någon aktiv Eonit längre).

/ Andy, som ser fram emot alla kommande moduler till alla svenska rollspel
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Låter utmärkt! Det ska bli spännande att läsa den när den kommer ut och se exakt hur gravt det skiljer sig från min egen version av Jargien :gremwink: Vapenbilder som redan kan återfinnas i Spelarens Bok tycker jag dock att man kan skippa; har man inte den så tillhör man väl knappast kundkretsen, eller hur?

Sedan blir det också spännande att läsa om den officiella historien bakom kejsar Jargus, och om råttornet i Binkh och framför allt Ayon-sekten och hela historien bakom Dresbin Ayon (särskilt som han står med i kapitlet berömda magiker i M&M...). Och alla andra trevliga hemligheter ^^

Keep up the good work! :gremlaugh:
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Det låter intressant. Jag har väntat på Jargien modulen bra tag! Hoppas bara att din vision och min vision är någorlunda liknande. Annars kommer jag nog att bli besviken.

/Honken
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Varför skall man skippa saker? Det skall finnas något för alla och det finns många olika önskemål. Jag har till exempel gjort en jargisk ordlista med 4000+ ord... (säkert någon som tycker jag kan skippa denna, men det blir nog en pdf).

Jag skriver på (och ritar) och ingen kan hindra mig, ne-nenne-ne-ne! Nu tänker jag dessutom lägga till en anteckning om att jag skall skriva ännu mer om Råttornet och Dresbin Ayon (även om det säkert finns någon som tycker jag kan skippa detta) ;-)
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Det är inget fel på vapenbilder. Det skulle dessutom vara ännu bättre ännu bättre med bilder på folk och kläder. Eller folk i kläder med vapen.

Sen börjar det väl bli lite väl mycket nya vapen, eller rättare sagt lite väl många nya fantasilösa vapen. I thalamur till exempel var ju bilder mer intressanta än vapenbeskrivningarna och reglerna, efter som de i många fall skiljde sig så extremt lite från "vanliga" vapen. T ex Thalasspjut och thalaskiskt storsvärd hade ju lika gärna bara kunnat dyka upp som bilder på hur ett "vanligt" spjut eller storsvärd ser ut i jargien.

Så nya illustrationer av alla de slag, ja gärna, men väldigt små lokala regelvariationer av redan existerande vapen? Njä...

/Joel
 

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
Kör på för fulla muggar ,desto mer att gå på desto bättre, slipper det bli så luddigt sen om man undrar över diverse småsaker senare :]
så när räknas boken komma ut då?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Är du full :gremwink:
Hur kan man vägra vapenbilder?! I synnerhet i Västlanden. Det är klart att man måste få se hur allehanda kroksablar ser ut.

*skakar på huvudet*

Men det väcker samtidigt en fråga. I de flesta typer av litteratur finns det inga illustrationer alls. Så varför skall de finnas med i rollspel?

Själv så menar jag väl på att illustrationer är förklarande och ger "känsla" till beskrivningar som är svåra att förklara med ord.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Låter fett. Synd att jag redan spelat min jargiska kampanj, men djupare information kan säkert vara roligt i efterhand, och användbart för att utröna vad som sker i framtiden.
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Den är nästan klar när allt är färdigskrivet...

...sedan skall jag fixa stadskartor, illustrationer och se till att den gode Kim trycker den (alternativt att jag gör det själv).
 
G

Guest

Guest
Verkligen roliga nyheter! Jag hade planer på att ta min rollspelsgrupp in i Jargien, men det blev aldrig av. Har dock alltid tyckt att Jargien är ett extremt intressant land, eller i alla fall har potentialen att bli extremt intressant.

Ska inte tjata, men när kan man tänka sig att modulen blir kan finnas färdig att köpas? Talar vi om månader, halvår eller år? Skulle ju vara väldigt trevligt att ha den innan 2009. Men det är kanske önsketänkande.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jadu om den kommer sammtidigt som alver2 eller så utlovas alltså för snart ett år seden <kollar omkring mig efter skyldiga> ja då blir jag glad...

poseur som blir överlykclig om den kommer före påsk
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Jargien kommer slå ner så hårt att den knäcker bordsskivan i två! Om jag får bestämma alltså.

Det kommer finnas mängder av info angående politiska intriger, intressanta personer och kapitlet hemligheter kommer omfatta minst hela boken, plus att kampanj materialet kommer vara ännu större! :gremsmile: -I'm I right?!
 

hamdil

Veteran
Joined
9 Aug 2008
Messages
20
Location
Tre mil utanför östersund
längtar tills den kommer ut jag försöker nämligen skriva ett äventyr där spelarna är jargier som måste till kamor i sökandet efter en artifakt som jargus tror kan hjälpa jargien att förgöra alla jargiens fiender.

och jag är säker på att du har gjort ett bra jobb^^
 
Top