Nekromanti Framsida till Svärd och Trollkonst

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Framsidan till den kommande versionen av mitt evighetsprojekt Svärd och Trollkonst
 

Attachments

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
Oh, den var riktigt välgjord. Dessutom så tycker jag att bilden gav samma känsla som reglerna (när jag läste igenom det för länge sedan).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Alltså; jag avskyr att skjuta ber folks luftballonger, så jag ska börja med att säga att bilden är rätt välgjord och att kompositionen funkar skitbra.

Däremot tycker jag att det känns lite "datorspel från '97"... Men så blir det gärna när det datorrenderas utan att det görs av någon med 20-30 års erfarenhet och nån mille i bakfickan för investering i tillräcklig hård- och mjukvara.

//Krank, som för flera år sedan gav upp detta med 3d eftersom det ändå aldrig skulle bli lika snyggt som proffsens bilder
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Jag är dessvärre benägen att hålla med. Det är inget fel på bilden i sig, men helheten blir något jag inte skulle vilja ha i bokhyllan. Om du planerar att ge ut det här spelet får mitt råd dessvärre bli att fixa en annan bild.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Däremot tycker jag att det känns lite "datorspel från '97"... Men så blir det gärna när det datorrenderas utan att det görs av någon med 20-30 års erfarenhet och nån mille i bakfickan för investering i tillräcklig hård- och mjukvara.
Jo, jag kan väl erkänna att jag hellre vore riktigt bra på att måla men jag garanterar att det hade blivit förhållandevis sämre (jämfört med respektive proffs alltså. När det gäller hårdvaran så har jag haft problem med att min laptop blir för varm och dör när jag renderar för stora bilder eller med för hög kvalitet på renderingen. Nu har jag dock tryckluftsbehandlat den så lite skillnad kanske det gör.

//Krank, som för flera år sedan gav upp detta med 3d eftersom det ändå aldrig skulle bli lika snyggt som proffsens bilder
Fast med det resonemanget är det väl inte många bilder här, möjligen med fiskaralven som undantag, som det vore lönt att göra och det vore ju lite trist.

Jag är dessvärre benägen att hålla med. Det är inget fel på bilden i sig, men helheten blir något jag inte skulle vilja ha i bokhyllan. Om du planerar att ge ut det här spelet får mitt råd dessvärre bli att fixa en annan bild.
Nej, jag har nog inte för avsikt att trycka det och om jag skulle göra det så skulle jag nog lyda ditt råd. Men så länge det är en gratisprodukt får det duga.

Det förvånar mig att ingen av er har anmärkt på att det magiska klotet inte alstrar något eget ljus som lyser upp det som är närmast, det är nämligen det som retar mig mest.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
Zadrith said:
Det förvånar mig att ingen av er har anmärkt på att det magiska klotet inte alstrar något eget ljus som lyser upp det som är närmast, det är nämligen det som retar mig mest.
Det är sant, hade varit snyggare om det hade lyst upp som ett ljusklot, men det fungerar nu också även om det mer ser ut som att hon har magiskt stoff i handen.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Typsnittet är inget vidare heller. Som sagt, grafiken känns ... Arla-kannan typ. Skulle avskräcka åtminstone mig från ett köp. Gör ett stilistiskt, enkelt omslag som till exempel Dimfrosts Terone om du inte kan teckna, vettja. :gremsmile:
 
Top