Nekromanti Framanande av Dibuk

Rodnil

Veteran
Ok har ett problem, har en RP som vill använda sona magnituder att lära sig ritualen "nedkalla döden" eller vad den heter. Men jag minns inte i vilken bok den ligger... och jag har inte alla mina böcker här.
så har någon lust att antingen ge mig "statsen" för ritualen eller iom man inte får göra det iafl säga vilken bok den ligger i så ja kan be ett syskon kolla ^^

Tackar på förhand

Regmolar

Swashbuckler
Re: Framanande av Dibuk, svar och OT

Till att börja med ska jag bara säga att det kommer han aldrig att göra; ceremonin är nämligen av magnitud 20 och jag är mycket tveksamt till att det går att börja med 20 magnituder ceremonier...

Men, om du nu är snäll och ger honom den i bokform eller på annat sätt låter honom få den gäller 30 filament, Ob6T6 mot Ceremoni, 32 timmars tidsåtgång (glöm inte långtidsutmattningen! :gremwink:), Beröring och Temporär. Inget man använder i första taget. Observera även att det inte finns något som säger att Dibuk måste visa sig; är han på teparty kanske han låter bli, och då är det ju ganska pinsamt för rollpersonerna ^^

(Eh, det är inte ottilåtet att lämna ut sån här information, va?)

I vilket fall som helst finns ceremonin, och alla andra ceremonier också för den delen, passande nog i appendix till Religioner: Gudarnas kamp.

OT: Kom just att tänka på att det under Raunatron står att andebesvärjarna ber andarna utföra ceremonierna på andeplanet, t.ex. Välsignelse. Men ceremonin välsignelse kräver ju teotropi, som bara gudar kan alstra. Kan andarna också transformera psykotropi till teotropi (som man anser att gudarna borde kunna göra), eller ber de i sin tur gudarna om den? Och hur fungerar då offren?

Regmolar - svarar och byter ämne totalt. Kanske borde skrivit det i en egen tråd?

Lorindor

Veteran
OT och ANT

Kanske borde skrivit det i en egen tråd?
Ja.

Ämnet som du tog upp var riktigt intressant, men jag kan inte se kopplingen till orginalämnet och då är det för mycket OT.

- Lorindor