Nekromanti Fractal Terrains - Skapa en karta.

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Tittat lite efter ett program till datorna att göra kartor i till mitt Fantasyspel och undrar om någon använt sig av Fractal Terrains ? Orkar inte använda mig av Photoshop då det tar sån satans tid så jag vill ha nått annat som funkar och går lite snabbare.
Är FT något att ha? Vill ju också att det ska bli hyffsat snyggt och unikt. Är Fractal Terrains något som var och varannan hemmabyggare kör med??
Finns det något annat som är bättre?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Du skulle kunna testa innan du köper det, så du inte köper grisen i säcken?
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Jo det kan man ju. Tanken har ju slagit mig men sen hittade jag en youtube video som visar hur det funkar.

Heads up: Tror att man inte får länka till nedladdnings sidor på forumet. En regel har jag för mig men jag orkar inte kolla.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
B-E Karlsson said:
Jo det kan man ju. Tanken har ju slagit mig men sen hittade jag en youtube video som visar hur det funkar.

Heads up: Tror att man inte får länka till nedladdnings sidor på forumet. En regel har jag för mig men jag orkar inte kolla.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Regel 3: Posta inget som är olagligt!

Detta innebär också att vi helst inte ser att ni länkar och/eller uppmuntrar till fildelning!

Regel 3: Respektera lagen. Posta inget som är olagligt enligt svensk lag och uppmuntra heller ingen annan att bryta mot svensk lag.
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Fractal Terrain låter dig skapa en slumpmässig värld efter de kriterier som du sätter som hur stor dela av världen som ska vara land/vatten, om det ska vara en landmassa eller flera m.m. Man kan även i efterhand göra ändringar men det är bökigt och tar tid. Vill du skapa kartor skulle jag mer rekommendera CC3 från samma företag (Profantasy).

Men jag kan också tillägga att göra en karta tar tid om du vill att den ska vara snygg. Oavsett vilket program du väljer.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
B-E Karlsson said:
Jo det kan man ju. Tanken har ju slagit mig men sen hittade jag en youtube video som visar hur det funkar.

Heads up: Tror att man inte får länka till nedladdnings sidor på forumet. En regel har jag för mig men jag orkar inte kolla.
De har en 14-dagars testversion att ladda ner från deras websida. Så det är något som lagligt kan laddas ner och hänvisas till.

Har inte tittat på något av deras produkter själv ännu, men de verkar ha en del saker som skulle kunna passa mig :gremsmile:
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Men jag kan också tillägga att göra en karta tar tid om du vill att den ska vara snygg. Oavsett vilket program du väljer.
Det är jag medveten om. Vad jag letar efter är att göra en karta enkelt och hyffsat snygg att använda när jag bygger världen till mitt Runequest/BRP spel. Ska användas för mig själv och till spelarna i min spelförening (speltestare någon gång i vinter). Till den färdiga produkten tänkte jag nog använda mig av någon som faktiskt är estetiskt lagd för karta och illustrationer.

Ska kolla in CC3. Danke!
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
De har en 14-dagars testversion att ladda ner från deras websida. Så det är något som lagligt kan laddas ner och hänvisas till.
Har kollat in testversionen och är hyffsat nöjd. Tack för tipset dock. Lånade ett ex av en kompis häromdagen och ska ge det en genomkörare när jag får tid.
 
Top