Nekromanti FR!!!

josun000

Veteran
Joined
15 Mar 2001
Messages
63
Location
Stockholm
Nu har jag äntligen skaffat Forgotten Realms boken. Jag har bläddrat lite snabbt igenom den och kan snabbt konstatera att den knäcker. Finns det fler som har samma uppfattning? En till fråga bara. Är Waterdeep ett bra ställe att starta en kampanj.

MVH Johan.

Alvkrigaren
 

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
FAN! jag hade glömt bort att den kommit! är det mkt fakta lr? vilka ställen är det fakta om? hela världen? är fakta om hjältar och sånt också lr vill dom att man ska komma på alla själv? vad kostar den?

Mörkrets Furste
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Du har värden och historia för hjältar och skurkar...

Du får två äventyr, ett low och ett high level äventyr.. (lvl1 respektive lvl 16)

Du får en hyfsat snygg karta över världen, andra säger att den är bäst och så, men jag vet inte riktigt.. bättre än den förra..


Det finns fakta om hela världen tror jag.. mycket gudar finns med, men fortfarande alldeles för få...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
För få gudar?

Skojar du eller? FR har ju fler gudar än man kan räkna till!

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Re: För få gudar?

30 stycken fick jag det till, sist jag räknade. Det är inte omedelbart vad jag kallar för "få guder".
Forgotten Realms kostade 449,- svenska kronor på Tradition i Göteborg for två veckor sedan. Den är värt varenda krona.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Re: För få gudar?

Realms har en massa gudar och det vet nog de flesta, bara alver och dvärgar har tillsammans 20-30st. Vad som förmodligen kritiken låg i var att endast 30 gudar totalt presenteras i något vettigt format i FR CS och av dessa så är de flesta människogudar. Vill du spela en präst, paladin eller någon annan typ karaktär som är aktiv inom en kyrka som inte är dedikerad till någon av dessa 30 så gäller det att din spelledare är hygglo och beställer ett ex av Faiths & Avatar eller Demihuman Deities för att ni ska få tillgång till behövlig info. Synd att speciellt demihumans alltid ska dra det kortaste strået.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Re: För få gudar?

Jag anser inte att 30 gudar är "få".

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: För få gudar?

20-30 gudar är inte lite nej.. men eftersom det bara är 10% av alla gudar som nämns i boken så är jag inte nöjd.. jag hade varit nöjd om det totalt hade funnits 20-30 gudar..

Fearun kryllar av gudar, powers och annat.. jag vill ha ALLT!

typ..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Det finns fler på officiella hemsidan

Det finns en Web Enhancement i Acrobat Reader-format på www.wizards.com/forgottenrealms som innehåller en hel trave extra gudar till Forgotten Realms Campaign Setting. Inga bilder och relativt kortfattat, men det kan vara värt att kika på ändå.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: För få gudar?

"20-30 gudar är inte lite nej.. men eftersom det bara är 10% av alla gudar som nämns i boken så är jag inte nöjd.. "

Faktum är(har inte boken bara kikat i den) att alla gudar det hänvisas till i kap. Deites i boken som valbara för en character kan man inte sedan hitta och få en beskrivning för. Kommer inte ihåg vilka gudar det gäller och kan inte kolla upp det då jag inte äger boken.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Ja i waterdeep finns det mesta av det bästa. Dock får man väldigt lite info om staden i FR boken. Men det finns ju en bok om waterdeep till AD&D, så den bör väl kunna koverteras. Andra städer som Ravens Bluff och Calimport kan man ladda ned från wizards hemsida, de är även de till AD&D.

"When the DM laughs it is already to late"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: För få gudar?

Kostade 408 :- på SF bokhandeln i Stockholm!

"When the DM laughs it is already to late"
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Det finns fler på officiella hemsidan

Jo.. och det är bra... 87 powers beskrivs kort, ibland VÄLDIGT kort..

mer än vad jag hade väntat mig att wizards skulle slänga ut gratis på nätet dock.. men jag hade nog hellre sett fullständiga (nåväl, liknanade de i FR boken) beskrivningar på hälften av de där 87 gudarna istället.. ibland säger liksom inte den där korta texten så mycket mer än det som finns i tabellen i FR boken..

Nåja.. jag tycker om att kritisera...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Re: Tradition tar 41 kronor mer

Verkligen. Trad ligger alltid 20-70 spänn över SFbok. Enda untaget är möjligtvis rollspelrelaterad skönlitteratur.

Men just nu verkar FRCS vara slut överallt. :-(

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Det finns värre

Trad ligger alltid 20-70 spänn över SFbok.

Där jag köper rollspel och sånt (Hönan Agda i Kristianstad) är det mesta runt 50-lappen dyrare än Tradition! För Forgotten Realms Campaign Setting betalade jag 499 kr:-( Drakar och Demoner 6 gick lös på 349 riksdaler, Tradition tar 299 om jag inte minns fel. Men vad gör man? Handla på nätet känns lite omständigt och närmaste Tradition är en bit iväg...

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Re: Det finns värre

Du skulle ju lätt tjäna SEK på att handla över nätet, den saken är saker. Kanske inte om du köper en grej åt gången, men annar. *s*

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Det finns värre

Du skulle ju lätt tjäna SEK på att handla över nätet

Jo, jag skulle väl det. Men vem orkar samla ihop pengar till flera moduler på en gång (jag vill ha, och jag vill ha NU!, ungefär). Det är en fråga om prioriteringar och självdisciplin. Och sånt orkar vi inte med:)

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
"En bok om Waterdeep"? Här i hyllan har jag en hel box... plus att det finns två boxar (plus lite tillägssupplement) om Undermountain, fetedungeonen som ligger under staden.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top