Nekromanti Från Finland till Linköping

Wulffiss

Veteran
Joined
22 Jul 2019
Messages
1
Hej,

Jag heter Fredrika och är 24 år gammal och jag har nyligen flyttat till Linköping från Finland. Jag har en längre tid varit intresserad av rollspel och känner till namnen Dungeons & Dragons samt Drakar och Demoner men har aldrig spelat. Nu tänkte jag testa här och se om det finns någon i Linköping (eller nära) som har en spelgrupp man sku få komma med i och testa kasta lite tärning :)
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Det finns ett stort och välkomnande konvent i Linköping. Långt dit dock, det hålls på Kristi himmelsfärd, men du borde vara där nästa år.

Förhoppningsvis har du fått spela lite, eller mycket, innan det!

Och välkommen till vår brokiga, ibland bråkiga och finfint beroendeframkallande hobby.
 

Taogoli

Veteran
Joined
11 Dec 2010
Messages
100
Location
Norrköping
Närcon kan vara något att besöka i Linköping den 25-28 juli, kan nog hitta lite roligt folk att spela med.

lycka till
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Linköping har också ett par olika föreningar som brukar hänga på Studiefrämjandet i Östergötland (Platensgatan 25). T.ex. Northern lights.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
NärCon nu i helgen har dels Sverok, som kan hjälpa dig komma i kontakt med en bra rollspelsförening (Sverokrummet, men vilket rum det är vet vi som ska vara funktionärer för Sverok först på onsdag), men också Critical Role-fandomen som har ett möte 13-15:00 på fredag. Critical Role är en Dungeons & Dragons-fokuserad community som generellt är rätt välkomnande och bra på att starta spelgrupper, oavsett om de involverade faktiskt sett just Critical Role.

Det finns nog mer i schemat!

https://www.narcon.se/
 
Top