Nekromanti Från att vara lite anti, till att tycka det är ok.

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nu när man har sådär lite väl mycket tid över så bilr det att man sitter & lirar en del spel med polare här i Lund..
Då de flesta lirar magic, ett spel som jag har varit ganska svalt intreserad av, så kom det som så att en av de som jobbar i spelbutiken tjatade på mig i några dagar att även jag skulle börja lira just magic.. I början så tog jag med ro, men efter ett tag så gav jag efter & lät han fixa en lek åt mig.. Testade några gånger & får väll säga att det är inte _så_ illa att lira det hela som jag förts trott.... :gremgrin: Antar jag kommer att testa det _lite_ mer så man får ett mer humm om det hela... =/
Dock är det ett spel som jag kommer att sattsa på, mer lira för att ha något att göra.

Hur är det med er ?
Har ni något spel som ni förts varit så intresserad av & sedan ändrat lite av åsikten om just detta spel ?

/ johan K, som lyssnar på Queen - Bohemian Rhapsody
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Antar jag kommer att testa det _lite_ mer så man får ett mer humm om det hela...
Nu har du fel. Vad som kommer hända är att du blir hopplöst fast i Magic-träsket. Du kommer glömma allt du borde göra utom att spela Magic. Du kommer sälja dina byxor för att ha råd med en Black Lotus, och sedan sitta där i bara kalsongerna och spela ut en Juzam Djinn runda ett med ett diaboliskt skratt. :gremwink:

Har ni något spel som ni förts varit så intresserad av & sedan ändrat lite av åsikten om just detta spel ?
Det enda jag kommer på är Bridge. Jag trodde att det var oändligt komplicerat (eftersom det skrivs tjocka böcker om strategi i det) och att bara gamla tanter spelar det. Båda föreställningarna visade sig vara fel.

/tobias
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Du kommer sälja dina byxor för att ha råd med en Black Lotus, och sedan sitta där i bara kalsongerna och spela ut en Juzam Djinn runda ett med ett diaboliskt skratt.
Tja, då behöver han ju inte bekymra sig om Hurloon Wrangler i alla fall.
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Har ni något spel som ni förts varit så intresserad av & sedan ändrat lite av åsikten om just detta spel ?
WarCry, jag älskade detta spel ett tag, men nu orkar jag inte längre och ägnar mig åt mindre komplicerade saker som Warhammer( :gremgrin:) i alla dess former samt rollspel:)gremshocked:)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Re: Från att vara lite anti, till att tycka det är

"WarCry, jag älskade detta spel ett tag,"
Orkar du förklara närmare vad spelet är för något (utan att länka till hemsidan, som jag läst)? Är inte WarCry ungefär som Magic, fast utan samlargrejen?

/Han som fick den förklaringen när han snackade om Magic med en näthandlare
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Re: Från att vara lite anti, till att tycka det är

Ungefär, det är baserat på Warhammer Fantasy.
Och det innehåller inte de dryga "livspoängen".
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Re: Från att vara lite anti, till att tycka det är

Hur är det med er ?
Har ni något spel som ni förts varit så intresserad av & sedan ändrat lite av åsikten om just detta spel ?
Rollspel

Till trots min sambos brinnande intresse för rollspel så tog det honom nästan fem år att övertyga mig att prova på. (Jag är väldigt envis :gremgrin:) Nu är jag minst lika hängiven rollspel som han är om inte snäppet värre. :gremtongue:

/Dewain
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: WarCry

WarCry är mycket roligare än Magic (IMHO), eftersom i WarCry kan du mer eller mindre vinna hela allting genom att pumpa en eller två "monster/karaktärer" med saker.
Plus att om man försöker kan man få WarCry att kännas mer som ett riktigt fältslag än som i Magic då det känns lite stelt. Har du inga trupper är du död, slut.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nu har du fel. Vad som kommer hända är att du blir hopplöst fast i Magic-träsket. Du kommer glömma allt du borde göra utom att spela Magic. Du kommer sälja dina byxor för att ha råd med en Black Lotus, och sedan sitta där i bara kalsongerna och spela ut en Juzam Djinn runda ett med ett diaboliskt skratt
Hehe !
Tro, mig.. Det är ingen som hellst riskt att det kommer hända...
Det närmsta jag isåfall skulle konmma t. ex en Balck Lotus, skulle vara om nån gav den till mig.. Sedan skule jag sälja den omelebumms & köpa rollspelsgrejer för de pengarna !!
 

Lorindor

Veteran
Joined
27 Jun 2005
Messages
119
Har ni något spel som ni förts varit så intresserad av & sedan ändrat lite av åsikten om just detta spel ?
Tja, Magic här också. Jag var väl lite intresserad av det när jag var mindre, köpte några boosters eller så, men det var mest för att titta på bilderna. Det blev inget seriöst samlande eller spelande, det är ju ändå rätt dyrt.

Mitt abnorma intresse för allt vad fantasy heter ledde mig dock till en praovecka på en butik vid namn Fantasybutiken (ni kan nog förstå vilken typ av produkter de säljer; Warhammer, filmer, spelkort och all sorts manga), vars största inkomstkälla tycktes vara just Magic.

Det mesta arbetet som jag fick göra medan jag var där var att sortera högen med "lösplockskort" och föra in dom i pärmar. Arbetet var enformigt, nästintill hypnotiserande faktiskt. Det blev nog fyra pärmar fullproppade efter tre dagars slit! Medan jag sorterade dem kunde jag inte undgå att kika på korten och jag blev ganska insatt i spelet om jag får säga det själv. :gremgrin: Proaveckan avslutades med att jag fick provspela en omgång Magic (mot ett proffs, när spelet var slut hade motståndaren lyckats skrapa ihop över 30 livspoäng och jag förlorat alla! Med andra ord: jag blev totalt utklassad).

Efteråt när jag hade berättade om spelet för en vän blev han lite intresserad av det och efter en lång övertalning köpte vi båda varsin kortlek. Och det var ju skitskoj att spela!

Okay, det är inte så att jag är helt överförtjust i Magic och spelar det varje dag, och jag var dessutom inte så "anti" från början, men jag var ändå tvungen att ändra uppfattning om det. Numera kan Magic vara skoj att lira lite då och då om vännen kommer över, men det är ändå fortfarande lika dyrt. :gremgrin:

- Lorindor, som ändå älskade den där praoveckan...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Haha !
Fasen, den skulle ju nästan passa i min röd/gröna-röra... Bara för at den vart sådär småhäftig.. :gremgrin:
 

Demiurg

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
206
Location
Malmö
Re: Från att vara lite anti, till att tycka det är

Johan! Håll dig borta! Det kommer sluta illa!

Jag har två vänner som avrådde mig att testa, eftersom det tydligen är mycket beroendeframkallande. Båda spelade Magic MYCKET, en av dem levde i princip på det istället för studiebidrag ett tag... så jag litar på deras varning.

Gör det inte!!!

Eller, ok... spela Magic då... men akta dig. När du har alla Moxar är det dags att lägga ner. Ok? ;-)
 
Top