Nekromanti Frågor om webplats, layout mm

carakkaz

Veteran
Joined
4 Apr 2008
Messages
1
Hej, jag heter Erik är 23 år och just nu inne i en riktig rollspels fas.

Jag undrar om det finns något bra ställ dit man kan skicka sitt lite kampanjematerial mm en webplats att slänga upp allt på.

Jag har fått en ny dator nyligen så det finns inget klart ännu men när jag skrivit ihop något vore det trevligt om någon vill ha det på sin hemsida.

Det kommer att röra sig om allt från äventyrs uppslag, listor med magiska föremål, beskrivning utav platser och personer mm

Dessutom undrar jag om någon vet vilket typsnitt och så som Neogames använt till Eon. Vore trevligt om man kunde använda samma.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Neowikin finns ju alltid, även om det är högst tveksamt att någon fortfarande besöker den. Jag skulle ha erbjudit dig min förenings hemsida, men den har tyvärr inte återställts efter det att servern kraschades av turkiska hackare i samband med rondellhunds-Mohammed-bilden (de sänkte en server; riktig tur man kan ha, eller hur?). :gremfrown:

EDIT: Sedan måste jag ju såklart se till och hälsa dig välkommen till forumet; välkommen! :gremlaugh:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Rollspel.nu

Du kan alltid skicka in det till Rollspel.nu via det här formuläret. Då är det garanterat många som ser den och det kan kommenteras direkt här på Neogames officiella Eon-forum.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Vi på Drunoks Drängar tar gärna emot material (så länge det är bra nog). Sajten må verka död, men den primära anledningen att det går så långt mellan uppdateringarna är mest att vi inte direkt är de bästa snubbarna i världen på att göra klart våra projekt. Jag har bokstavligen -massor- av halvfärdigt Eon-material som bara väntar på att färdigställas (tex en massiv artikel om drakar och drakväktare, en beskrivning av landet Ansale-Idon, en artikel om Drunoks adelsätter, texter om kamorfernas magi och skriftspråk, och helt nya regler för schamanism och andeplanet).

Så vänta bara. We'll be back!

- Ymir, lovar
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Låter smarrigt och Elvis skulle älska att få sätta tänderna i Texterna om drakar och drakväktare och om kamorferna och deras skriftspråk och magi.

Jag håller nämligen på att utarbeta en episk kampanj mycket inspererad av din kampanj och av många av dina inlägg, bland annat Här
här
här
här </font></td></tr></table>

/elvis skulle bli överlycklig om han fick smaska lite i ymirs hjärna :gremlaugh:
/poseur out.
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
helt nya regler för schamanism och andeplanet
Ja, det där behövs verkligen!


Sebastian - hoppas på att Schamaner&Drömvandrare kommer att göra Mundanas andevärld till en intressantare och mer spelbar upplevelse
 
Top