Nekromanti Frågor Om Magi

DEATH

Veteran
Joined
3 Jun 2001
Messages
170
Location
typ Sundsvall
jag vet inte mycket om alkemi ....
1.Hur mycket skulle det kosta att re-animera en död person .....
2. Om jag skulle vilja gjöra ett Magiskt Artefakt hur mycket skulle det kosta ??? t.ex av besvärjelsen "Nanórgonas Krossande Hand" ...
3. På "Appendix C: Effekter"(i Mystik & Magi) ... Kan man typ gjöra ritualer av dom sakerna ??? alltså kan min rollperson (som kan alstra Ataxatropi & Nekrotropi)kan hon ta "Re-Animera Objekt"(döda räknas ju som objekt)och sen "röra" .... i en död så slipper man använda alkemi ????

Ðea†h - Nekromantiker
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
1.Hur mycket skulle det kosta att re-animera en död person .....
Först måste personen helas. Tar ett tag. Sen måste magikern vila. Sedan så måste han återuppliva personen...
Dåligt förklarat men säg 250-1000 silver beroende på hur allvarligt skadad personen var när han dog.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Man kan bara läka en person efter varje läkeperiod. En död person läker inte...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Exakt, en pikant regeltillsnofsning som inte många tänker på - all T/S/B måste fixas i ett och samma slag. *MOHAHAHAHA*

-Marco Behrmann
 

inte

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
135
Location
Boden
vad hindrar att man börjar med att hela trauma och sendan smärta och sedan blodförlust(bara en gång på varge)för om man inte kan göra det borde man inte kunna hela något alls
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Frågorna 2 och 3..

2. Om jag skulle vilja gjöra ett Magiskt Artefakt hur mycket skulle det kosta ??? t.ex av besvärjelsen "Nanórgonas Krossande Hand" ...

slå fram vilka saker du måste ha för att göra ditt recept på tabellen om recept.. på samma ställe står det vad alltihop kostar. lägg ihop vad varje sak kostar och du får slutpriset..

3. På "Appendix C: Effekter"(i Mystik & Magi) ... Kan man typ gjöra ritualer av dom sakerna ??? alltså kan min rollperson (som kan alstra Ataxatropi &
Nekrotropi)kan hon ta "Re-Animera Objekt"(döda räknas ju som objekt)och sen "röra" .... i en död så slipper man använda alkemi ????[/i]

ja. fast det blir juh inte riktigt samma pseudo-smarta zombi-tjänare som du skulle ha fått om du använt alkemi.. nu får du juh i stället sånnadär fula dockor som ruttnar.. ungefär.. fast det beror på vad du tycker att 'röra' (eller vad det hette) ska funka. det står juh rätt lite i mystik och magi om det..

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Top