Nekromanti frågor angånde modulen Ashrien&Soldarn...

bullen

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
152
Location
kaninland
I dag köpte jag Asharien och Soldarn och har lite frågor om boken

Vem är Heifell??? Hans borg finns på kartan men jag hittar inget om honom i boken……

Kan man få lite information om på vilken sida de olika hertigarna står på i upproret??? Silversparrarna och Leijon är ju självklara men de andra vet man inte riktigt……

Vad är ”Spirorna” för plats??? Den ligger precis västerut om Heifells borg men inte heller om den hittar jag någon information om i boken…
 

Dan (Neo)

Veteran
Joined
2 Apr 2001
Messages
105
Location
Broträsk
Och en del svar för den som är intresserad

Heifell är namnet på herren av baroniet Västomkulle. Heifells borg är den största bosättningen i området.

Baron Heifell (av ätten Slottsbyggare) är en sjuk gammal man, och ryktena säger att han inte har speciellt länge kvar att leva. Han har tre döttrar: Tyra, Ursula och Hanna.

Detta är *min* version av det hela. Feel free to ändra, om du tycker annorlunda.

Spirorna är namnet på bergen - höga, spetsiga saker tydligen... =)

Angående alliansbildningen antar jag att den får se olika ut beroende på hur respektive spelledare vill ha det, även om jag förstås har en bild av vad som skulle kunna hända. Utgå från vad var och en har att vinna på att stödja respektive gå emot vardera sidan. Neutralitet (åtminstone officiellt) är förstås också ett alternativ.
 
Top