Nekromanti Fråga

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
På ålderstabellen i dod6 så står det att uråldriga får inget plus i intelligens, medan iallafall gammal får +2. Är detta ett tryckfel eller menas det att man blir senil?

"A Metal heart is hard to tear apart"
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Svar ...

Du ska lägga ihop alla modifikationer: Rollpersonens nuvarande och tidigare åldersgrupper.

En rollperson som är gammal får alltså sammanlagt +4 i INT (-1 + 0 + 1 + 2 + 2).

När rollpersonen når åldersgruppen Uråldrig får han eller hon inga ytterligare modifikationer på sin INT. Senilitet eller allmän tankspriddhet, vad vet jag?

/Dante
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Precis...

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"

Det var väl kanske lite väl grovt eftersom artisten i fråga är otroligt usel....

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Varför inte... [OT, inte ja som startade]

hålla dina åsikter om min musiksmak för dig själv.
Jag gillar Gangsta Rap och speciellt Snoop Dogg, så har du inge bättre för dig en att klaga på min musiksmak?

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"
 
Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
Re: Visst, jobbigt...

Men Yassilus har en poäng. Snoop Doggy Dog är en oförskämt usel artist. För att inte tala om hans avkomma Bow Wow. Huga!

The meek shall inherit the earth, but the brutes shall be masters of the universe
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Visst, jobbigt...

Oavsett vilken artist som är bra eller dålig så föreslår jag att ni hittar ett mer lämpligt forum att diskutera det på, här pratar vi nämligen rollspel (möjligtvis kan vi prata rollspelsmusik, men då inte börja tjafsa om vad som är bäst/sämst).

/Azagthoth
 

Fidde_UBBT

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
1
Location
Lund
Re: Svar ...

innebär inte det resonemanget att en mogen som har 0 i alla modifikationer då får exakt samma modifikation som en ung?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
Re: Svar ...

Detta innebär att man har - i PSY fram till att man blir 41, och att man fram till samma ålder har +3 i både Smidighet och Fysik. Systemet med kumulativa modifikationer ställer till problem i de yngre åldersgrupperna, där kanske man ska köra "vanligt".

- Bobby
 
Top