Nekromanti fråga...

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
har suttit och funderat mig blå på dethär...

hur fungerar det med blödning? fyller man i blödningstakt och blodförlust när man får en ny skada? ex en skada ger 10T 6S och 12B... skall man då fylla i 12 Blödningstakt och 12 i blodförlust, eller bara Blödningstakten? jag har kommitfram till att blodförlusten fyller man inte i vi skade tilfället... är det rätt? eller är jag ute och svävar i andevärlden?
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Vad jag har fattat så är det bara blödningstakt, inte blodförlust. Du får ju blodförlust varje runda p g a blödningstakten.

Mvh Victor Palm...

...Som inte skulle sätta sitt liv på att han har rätt angående detta...
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
en till fråga...

vilken musikstil anser ni passar bäst till Eon och har ni någon favorit artist?
jag letar musik som jag kan använda till äventyr (en del av det mer episka slaget) som till viss del är inspirerade av tolkiens berättelser (finns massor i "Sagor från Midgård").
jag vill helst att musiken är något som låter som om den skulle kunna komma från Mundana... (hur lät det där då?)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Jag varierar beroende på...

jag varierar musikstil beroende på äventyrens stämning och dom aktuella scenernas stämning.

Alltså, jag kan inte ge dig några tips överhuvudtaget förutom att du borde tänka igenom vilken känsla du vill förmedla, eller vilken stämning du vill uppnå. Därefter kan du välja din musik.

/Naug
 
Top