Nekromanti fråga (V&N SPOILER) MINA SPELARE LÄS INTE

Belgarth

Swordsman
är du inte en av mina spelare?
bra då kan du markera texten

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] har en fråga angående nekromatiska förmågor. många av dem baseras ju på ranget på den vandöde men om man lägger den på sig själv vad räknas man som för rang då? </font></td></tr></table>

Korpen

Hero
Som jag får fram medelandet, så finns det ingen text att läsa trots att stycker är markerat...

Helmgast
Ja du, tror det står så nånstans (om man har mycket i PSY kanske man ska räknas som rang 4?), iaf känns rang 3 ganska lagom enligt mig.

Vad räknas som mycket PSY? Jag tror att min Taup har runt 22 i PSY. Har han rang 4?

Mvh Victor Palm...

...Nej, Taupen är inte särskit koboldisk. Det är det enda värde han har högt i.

Helmgast
Visst, det skulle han kunna ha. Bra tumregel är väl att vanligt folk har rang 3. Exceptionellt smarta (som din Taup) kan nog få ha 4 eller t o m 5 om det passar. Mig är det inte så viktigt, förutom det att man vet vad människor i gemen har.

Kör på 3 för alla människor, det blir enklast så.

Det borde väl i så fall vara PSY/3, eftersom en vanlig människa har tio i PSY, och 3,33333osv är närmare tre än vad 2,5 är. Förresten, är Rang ett mundanskt begrepp eller ett regeltekniskt begrepp? Alltså: Kan man ha typ 3,471289 i Rang, fast att det avrundas till tre regeltekniskt, eller finns det inga decimaler i Ranger?

Mvh Victor Palm...

...Som ärligt talat inte bryr sig, men det skulle vara kul att veta i alla fall.

Helmgast
Rang är både och. En magiker vet hur många filament (då magins kvantifiering är känd av magikerna), och givetvis så funkar det med reglerna.

Rang har inga decimaler, att en människa har rang 3 tolkar jag som att hon är gjord utav tre teotropiska filament, men hur detta stämmer överens med qadosh vet jag ej.

Kör på att människor, alver, dvärgar och liknande har rang 3.

Kamorfer kan ha rang 4.

Mouja

Hero
EN massa (V&N Spoiler) tjat

Nekromantiska förmågor har en egen Rang i sig ta tex. Skuggvarelse (Rang 2). Om du vill ha den "i" dig så måste du gå till en nekromantiker som först "opererar" in 2 nekrotropiska kongelat i dig (genom den alkemiska processen Nekrotropisk bindning och Ob4t6 mot Anatomi) (vid hals, armar...) sedan måste han (efter att ha vilat lite, det samma med patienten som får Ob2t6 smärta, Ob1t6 trauma och Ob1t6 blodförlust av "operationen").
Sedan så utför han det alkemiska i det hela Nekrotropisk Bindning 2+ (för att det är av rang 2)
Sedan har personen i sig Skuggvarelse...
De flesta Nekrotropiska förmågor behöver du inte veta vilken rang din vandöde är, bara om han är besjälad högre vandöd eller inte...

Och människor och andra tror jag inte kan räknas som vandöda.. men om det ska vara något så blir det nog som "Besjälade lägre vandöda".. eller av rang <Personens PSY>, men det stämmer inte heller, tänk dig människor som ett undantag men de är ju besjälade...

En massa tjat.. hoppas att någon förstår vad jag säger...

Mouja

Hero
En Lisch (Rang 12) har 15 i PSY, fast dom är ju såklart lite egna på den grunden att de inte kan stiga i rang eller så.. men det kan nog inte människor heller...

Bara en liten ankedot som jag ville lägga in.. då en Lisch faktiskt är en humanoid som blivit en besjälad högre vandöd

Helmgast
Kamorfer är INTE vandöda! [ANT]

Så därför räknar man inte på samma sätt.

Men kör då med att alla besjälade 'vanliga' raser har rang 3. ¨å löses allt.

Belgarth

Swordsman
Re: EN massa (V&N Spoiler) tjat

Om du vill ha den "i" dig så måste du gå till en nekromantiker som först "opererar" in 2 nekrotropiska kongelat i dig
nope. åste ha 5 kongelerade filament.
ett i varje ben
ett i varje arm
och en i nacken

Mouja

Hero
Re: EN massa (V&N Spoiler) tjat

Ah, sorry hade mina tankar på annat håll... självklart att det ska vara fem