Nekromanti Fråga till Riotminds

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Jag undrar en sak om besvärjelsen Kontrolera Person:
Den personen som blir kontrollerad, hur ser han på det hela?
Minns han ingenting?
Vet han om att han har blivit Kontrollerad?
Vet han om vad han har gjort, men tror att det har varit hans eget påhitt, eller reagerar han på något helt annat sätt.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Precis!

"jag har alltid spelat så att den kontrollerade personen är medveten om vad som händer men inte kan göra någonting åt det."

Den som blir kontrollerad är nog inte så förtjust i det heller oavsett om denne gör något bra eller dåligt. Bara det att man blivit fråntagen möjligheten till att kontrollera sina handligar upplevs av de flesta som något negativt, iaf så som jag ser det.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,597
Location
Helsingborg
Svar från han

IMHO (och jag baserar mig på de äldre vers.): Den som KONTROLLERAs minns inte vad som har hänt. Denne kommer att tycka att det varit en tidsglipa och givetvis undra varför den är omlokaliserad och hur ev. skador och föremål kom till kroppen.
Den KONTROLLERADE kan ev. minnas *filosoferar lite*. Den kan drömma om det el. tillkännage genom magi el. hypnos.

/[color:green]Han</font color=green> som **SPOILER** **SPOILER** **SPOILER** också hänvisar till Krilloanäventyret "I skuggan av en ros" där en telepat tar över en RP för att förgifta de andra. RP:n minns inte att denne satte gift i de andra RP:nas mat
 
Top