Nekromanti Fråga till riotminds

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
fler frågor:

Kommer ni släppa en bok om enbart halvlängdsmän, i så fall när?
Kommer ni släppa en bok om enbart troll, i så fall när?
Kommer ni släppa en bok om enbart människor, i så fall när?
Kommer ni släppa en bok om enbart dvärgar, i så fall när?

"Beware of the Cöla Craver!"
 

theodåre

Veteran
Joined
4 Aug 2005
Messages
128
Svar på frågor från RM

Bra frågor..skulle säga att det är mycket upp till er! Vad vill ni ha?
Vi har redan nu tillräckligt med material, tankar och idéer för att göra en bok/ras..men frågan är om ni vill ha det eller en lite större bok om alla raser fast inte så djuplodat!

Själv tycker vi det vore coolast med en modul/ras eftersom man då kan gå in på djupet mycket bättre...men då får man ju som spelare vänta tills just "den ras man diggar bäst" kommer..Å andra sidan får man ju då allt och lite till i just DEN modulen..

som sagt, bra frågor..men vad vill NI ha?

RiotMinds
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
386
Location
Oslo
Re: Svar på frågor från RM

Personligen tycker jag att det räcker gott med bara en modul till alla raserna, möjligen att trollen skulle kunna få en egen modul. De övriga raserna är rätt vanliga i fantasy och bara genom att läsa beskrivningarna i grundboken fick man en rätt bra uppfattning om vad de är för ena. Bättre att satsa möda på religioner, världsbok/böcker och äventyr.

Don Kennetho
 

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
Re: Svar på frågor från RM

Jag skulle helst vilja ha en bok/ras. Dock vill man ju helst ha världsbok, mm innan.


//Aerid - Otålig
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Re: Svar på frågor från RM

Jag tycker att er nästa tillbehör ska vara en världsbeskrivning. Länder, hav, folkslag mm
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Re: Svar på frågor från RM

Varför inte ha en omrösting på er hemsida Riotminds? Det måste vara ett mycket bättre sätt att få reda på vad som folk vi ha som nästa modul... mycket bättre än att få 500 mail och en massa inlägg såsom detta :)

/ Rikard
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Re: Svar på frågor från RM

En modul/ras vore trevligt och personligen så diggar jag dvärgar därför tycker jag att just dvärgar vore trevligt. Dels för det inte fanns det till V4 som jag spelar.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Re: Svar på frågor från RM

Jag tycker...ok jag vet att ni kommer bli chockade...Både och...om det inte är för mycket begärt. Liksom am man har en bok som behandlar samtliga raser lite ytligt typen sammanfattning av det som står i rasboken, och sedan får man typ dvärgarnas, alvernas...osv historia och religion och tankesätt och specialregler (ett måste) för varje ras i respektive rasbok. Tycker jag låter som en trevlig idée om nu inte diverse raser redan kommer att behandlas i JB.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

Henning

Veteran
Joined
2 Nov 2000
Messages
11
Location
Stockholm
Re: Svar på frågor från RM

Jag håller med Don Kennetho. Jag tycker att religioner, världen och äventyr är mycket viktiga. Jag skulle vilja ha en bra beskrivning av områden i Trudvang osv och var raser, religioner och allting håller till i världen.
Jag har nämligen inte fått en klar bild av Trudvang...
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Svar på frågor från RM

Jag tycker så som andra redan har sagt att en bok om Trudvang är det som känns viktigast. Vad gäller en bok/ras eller inte är jag ambivanlent, har inget emot en ras/bok om de är välgjorda och tillför spelet något annars räcker det med en bok som tar upp flera raser. Sammtidigt har jag inget emot att få båda delarna. En lösning på det kan ju vara att i en ev. Trudvangbok lite mer ingående beskriva de olika raserna jmf. med regelboken. Sedan vore oxå mycket trevligt med en bok om bara troll, en om drakar, en om demoner, om nu inte Jorges Bestarium tar upp dessa raserna så djuplodande att det inte behövs.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-04-20 20:11.</EM></FONT></P>
 

Sindlast

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
89
Location
Halmstad
Re: Svar på frågor från RM

Absolut en bok/ras eller folkslag... Helst även demoner och drakar... (gillade Kaos Väktare starkt)
 

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
Re: Svar på frågor från RM

Jag tycker att ni ska ha en bok om varje spelbar ras, då kan
man ju som sagt gå in på djupet.
Hur som helst skulle jag uppskatta om det blev så.

-Chrono

``There can be only one``
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Svar på frågor från RM

En modul som tar upp lite om varje ras vore bäst. Detta material kan sedan byggas på i andra supplement. Samt det lämnar en hel del frihet till spelledaren.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Re: Svar på frågor från RM

Om man tittar på DoD4 (vet inget om 5:an) så, så fort som man släppte en varelsebok så blev de mycket bättre. Drakarna blev oövervinnliga, demonerna likaså och alverna blev mycket bättre. De enda som inte utvecklades <EM>för</EM> mycket var svartfolken.

IMHO borde "Jorges Bestarium" (el va de nu heter) täcka alla raser. Sedan kan man gå in lite mer när/om det kommer en världsbok och en om religioner.

/[color:green]Han</font color=green> som dock inte spelar DoD6
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Svar på frågor från RM

"Om man tittar på DoD4 (vet inget om 5:an) så, så fort som man släppte en varelsebok så blev de mycket bättre. Drakarna blev oövervinnliga, demonerna likaså och alverna blev mycket bättre. De enda som inte utvecklades för mycket var svartfolken."

Sant, och det är därför jag anser att det vore bättre att skapa en bok som tar upp lite om varje ras kultur med mera. Jag tror att en sådan kan innebära bättre balans mellan raserna till skillnad mot enskilda moduler som beskriver varje ras.

"IMHO borde "Jorges Bestarium" (el va de nu heter) täcka alla raser. Sedan kan man gå in lite mer när/om det kommer en världsbok och en om religioner."

Innehåller inte Jorges Bestarium mer info om de viktiga raserna i världen så lär den inte vara värd pappret den är tryckt på i mina ögon.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

UncleSam

Veteran
Joined
22 Oct 2000
Messages
1
Re: Svar på frågor från RM

I min uppfattning så är en världsomtäckande religion bok viktigast. Det är vad 90% av all fantasy spel och specielt vad DoD alltid saknas. Raser är ett problem som är lättare att improvisera.
En feeet bok med religioner från hela världen Ereb, Soluna etc tillsammans med präst böner för dem alla skulle få mig att dregla som en hungrig varulv.

Uncle Sam
-join the army-
 
Top