Nekromanti Fråga till Riotminds

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Alla besvärjelser i boken som gör skada på totala kp, gör de halverad skada mot monster som man endast använder totala KP på(alltså (Fys+Psy+Sto)/2

Tacksam för svar
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Det har jag också funderat på. Men jag tror att det är så.

--
Yassilus den store
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Ytterligare en fråga till Riotminds

Även denna om totala KP, hur gäller det för böner som förstör odöda, tex: "lägre odöda(alla med KP 30 eller mindre)" är det med detaljerade träffområden eller totala KP?

Tack på förhand
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Denna kan jag nog hjälpa dig med.
Nej, de gör normal skada. Att monstren som endast använder totala KP har halverade KP är för att det ska bli balans mellan hur mycket rollpersoner tål och slempropparna tål.
Så besvärjelser som orsakar skada på totala KP orsakar samma skada oavsett om man använder KP och kroppsdelar eller om man endast använder totala KP.


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
2 frågor till

Jag har två frågor:

1: Under magiskt odöda bland monster står det att zombier anfaller innan skelett om de möts, varför? Skelett har ju mer i Smi?

2: Under färdigheter, hantverk närmare bestämt står det om man har utmärkta kunskaper följande:
"rustningar får sin vikt minskad"

Hur mycket?
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
För att...

1: Under magiskt odöda bland monster står det att zombier anfaller innan skelett om de möts, varför? Skelett har ju mer i Smi?
...det står så, nej men en Zombie är mäktigare, inte mycket men den är det, så just därför.


2: Under färdigheter, hantverk närmare bestämt står det om man har utmärkta kunskaper följande:
"rustningar får sin vikt minskad"


? bra fråga, det står väl in till respektive nivå, eller?

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 
Top