Nekromanti Fråga till neogames:

Orchson

Veteran
Det är nog ganska uppenbart att jag är intresserad av hur världen fungerar i eon jämfört med våran värld. Jag antar också att det inte är så stor efterfrågan på hur mundana fungerar jämnfört med jorden. Så det här är väl en long shot... Finns det sådana jämförelser nedskrivna någonstans?

Är det annars ok med er om jag författar en sådan och använder er som bollplank när jag vill ha förklaringar?

"Folk som tar mig på allvar borde spärras in."

Krille

Super Moderator
"Finns det sådana jämförelser nedskrivna någonstans?"

Nej.

Det finns en massa mer eller mindre inofficiella idéer om vilka länder i Mundana som motsvarar vilka länder på Jorden (och under vilken tidsperiod), men det är det närmaste som någon har kommit.

I övrigt har vi tittat på slutresultatet av olika lagar, definierat egna lagar för Mundana, och sedan extrapolerat efter dessa. I vissa fall har vi tänjt och sträckt på våra lagar för att nå samma resultat som på Jorden, i andra fall har vi låtit Mundanas lagar löpa linan ut och se vad som händer, och i några fall har vi bortförklarat på Jorden omöjliga fenomen som möjliga på Mundana med hjälp av dem. Ett antal fall är oavslutade, och bortförklaring skapas löpande.

Men huvudsakligen utgår vi från ett fenomen på Jorden eller i några fall fenomen som vi tycker att det vore ballt att ha med, och om resultaten behövs förklaras (till exempel för att någon av fansen kräver det) så bortförklarar vi dem med Mundanas lagar istället, eventuellt med uppfinnandet av en ny lag eller en större tänjning av de existerande. I några få fall utgår vi från de lagar vi har och ser vad som händer.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Orchson

Veteran
Ok, men min fråga kvarstår.
Eftersom ni är skaparna till Eon, så är det inte mer än rimligt om jag frågar er om skillnaderna och så vidare innan jag lägger ut det på nätet, alternativt bara skickar det till någon av er så får ni väl göra som ni vill med det. Mig kvittar det egentligen, men en jämnförelse vill jag ha, om sedan jag måste göra den själv är inte så noga. Jag tycker att det är ganska roligt att göra sådana jämförelser ändå.

Så, är det ok med er om jag efter att ha skrivit färdigt den lägger upp den på nätet? Jag vill liksom inte lägga upp en massa material online som sedan visar sig vara helt åt fanders felaktiga. För det är ju rätt puckat.

Så... Sammanfattningsvis: Är det ok om jag gör en jämförelse och lägger upp den på nätet efteråt?

"Folk som tar mig på allvar borde spärras in."