Nekromanti Fråga till Neogames nya ägare

Terrasol

Veteran
Joined
31 Aug 2005
Messages
53
Om han nu vill och kan svara på frågan ;-)

Tidigare med sina gamla ägare så skulle Neotech X (3?) få vänta lite pga de andra grundregelsläppen (uttytt Phobia), men vad jag har förstått så är varken Phobia och Terra One när utgivning (Phobia tidigast i slutet av detta år = 2006, vilken gång i årdningen detta sägs, vet jag inte, har tappat räkningen). Kommer då nya versionen först istället? Det mesta materialet måste ju redan finnas... Nya versionen finns inte ens i releaseplanen.

// Knightlord
 

Kampfbereit

Veteran
Joined
12 Jan 2006
Messages
17
Location
Norrköping
Re: Fråga till Neogames nya ägare [OT]

Jag har ett förslag... Neogames bör sälja ut rättigheterna till någon eller några som kan tänka sig jobba med Neotech själva... Att alltid låta Neotech komma lägst i prioriteringslistan håller inte... Iofs så spekulerar vi bara, men troligtvis har vi ju rätt...

Först Eon, sen Eon, sen kanske lite Phobia, sen Eon igen och varför inte lite Eon sen Terra One [gör mig iofs inget] SEN om vi får tid över kanske vi släpper en modul med lägenhetsbeskrivningar eller en karta över en tennisplan eller minigolfbana till n2....
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Fråga till Neogames nya ägare [OT]

Jag tror inte att NG kommer sälja ut några rättigheter någonstans.
Det vi kan göra nu är att vänta på mer material eller skriva eget eller utgå från det vi har.

Det kommer när det kommer...
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Ännu en fråga till Neogames nya ägare

Hur blir det med uppdateringarna på Neogames hemsida är det nått som vi kommer få dras med att de tar 3 månader mellan uppdateringarna eller kommer sidan att uppdateras mer frekvent?
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Citerar mig själv från en post längre ner på sidan :gremwink:

"Neotech är på intet sett dött. Dock så har jag känt mig tvingad att ha det lite på sidan. Det är en hel del att sätta sig in i när man tar över ett företag som redan är aktivt, och även om jag arbetat ihop med Neogames innan jag tog över, så hade man inte så mycket koll på produktionen av moduler som man inte själv var sysselsatt med. Sedan jag tog över för 3 veckor sedan har målet varit att ta tag i de moduler som ligger på gränsen till färdiga, se till att arbetet fortsätter och se över den miljard olika projekt som ligger i olika stadier av förverkligande.
Resultatet har blivit att Neotech hamnat lite åt sidan i och med att inget av materialet är speciellt nära sin slutfas. Men tanken är att den produktionen ska ta fart med, så fort de första Eon modulerna betats av.

Hoppas ni står ut ett tag till...."

Vad gällande den nya versionen av Neotech, så ska det inte handla om gamla regler med lite "fluff". Ska man ge ut en nyutgåva av grundregler så ska de faktiskt tillföra någonting, inte bara generera pengar till företaget.
Arbetet bygger då på att få igenom alla förändringar som man vill göra, utan att skära av tidigare utgivna produkter och göra dem oanvändbara.
Men när tiden kommer och allt känns redo för det, så ska reglerna släppas....och satan vad alla ska bli nöjda med dem :gremwink:
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Ännu en fråga till Neogames nya ägare

Neogames hemsida ska uppdateras mer frekvent. Men....
arbete pågår för att ta fram en ny hemsida.
 
Top