Nekromanti Fråga till er med internetkoll

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Om jag vill få en god överblick över vad som händer där ute i rollspelsvärlden, vilka sidor bör jag ha koll på?
Nu menar jag inte specifika speltillverkares sidor, utan mer nyhetssidor, bloggar och forum.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
story-games.com. Inte bara för att det är en skön blandning av indiespel och OSR-grejer, men också för att de brukar ha trådar med titeln "Stuff to watch" där folk postar om saker som händer rent allmänt. Tyvärr inte lika aktivt som det en gång var. Misstänker att en hel del flyttats ut i sociala medier.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
RollforFumble;n122275 said:
Har jag hittat rätt om sidan ser ut som reklam för en leksaksaffär? :)
Stämmer nog ja. Klicka på bilden, hamna på forumet. Det där nyhetsbrevet som nämns under leksaksaffärsbilden var schysst förresten, jag slutade bara följa det för att jag blev lite frustrerad av att inte orka kolla upp särskilt många av grejerna fast de lät intressanta. Många "små" nyheter så att säga, coola saker folk har varit på eller skrivit om på sina bloggar och sånt.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Jag har hört folk säga att det är på google+ det händer grejer, men jag vet inte hur g+ funkar, så jag kan inte peka åt rätt håll.
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Jag känner mig som en gammelpensionär när det gäller google+, har inte riktigt vågat sätta mig in i hur det funkar. Tänker mest att det är nån fluga som försvinner snart, lite som internet.
 
Top