Nekromanti Fråga till allmänheten

Adrian

Veteran
Joined
27 Jun 2000
Messages
89
Location
Finland
Frågan gäller vapen i rollspel (främst då nutids) hur vill man ha vapenlistan?
Ex. En oändligt lång lista med 100 tals vapen
Ex. samma som ovan med bilder
Ex. några vapen med bilder och möjlighet att skapa mera efter behov
Ex. Absolut inte fler än nödvändigt högst 3 stycken
Ex. egna ideer åsikter etc.
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Det beror på hur central del vapnen ska ha.. Är det frågan om ett grisodlar rollspel i sverige så räcker det med att gå och köpa en vapentidning eller liknande i närmsta tidningsaffär + värden för några av vapnen som de rollpersonerna kan tänkas få tag på..
Är det tänkt att vapnen ska vara vanliga så försålår jag alternativ med en massa värden plus bilder..

WHaLe

http://come.to/whale - Eon + Datorer = sant
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Med utgång av att du vill använda vapenlistan till de flesta rollspel du spelar så gör en i listversion, gärna i Excel, vilket ger flera fördelar.

Lätt att kopiera data mellan vapen som har lika stor kaliber eller liknande detaljer.

Lätt att utföra beräkningar för skador och avstånd.

Informationen kan användas i databaser.

Är du riktigt avancerad så skapar du en databas i Access eller liknande. Skapar en rapport som ger utskrift för varje vapen. Har du dessuton varje vapen som en enskild bildfil så kan du säkert länka ihop bildfilen med respektive vapen i databasen.

Själv har jag skapat en Excelfil med de flesta vapen som jag anser vara intressanta.

/PAX
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
RÖÖJ!

Tänk på kult! Där är det bilder och info om massor med vapen, och man tröttnar alrig på att bläddra igenom de sidorna.... Eller är det bara jag!?

Da SkooG
 
Top