Nekromanti Fråga som bergis varit upp redan.

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jepp. Jag ledde DoD6 i går och rollpersonerna fann sig angripna av skogstroll i skogen. Och plötsligt visade sig en underlighet. Jag finner att KPn är helt ur proportion till grundvärdena. Är det något jag missat?


Storuggla, har ont
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Det räknas som att skogstrollen är mer erfarna än en nybörjare, alltså har deras KP höjts. KP räknas ju ut som STO + FYS + PSY, sedan tror jag att man i Jorges slagit på med 50%.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Okej, då begriper jag. Jag undrade om det var ett konsekvent räknefel eller om det var något planerat illdåd ^_-
Tack TrollkarlsBobby!


Storuggla, tycker att det borde bli enklare att fråga chans ju äldre man blev, inte tvärt om
 

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
Jag antar att du andvände skogstrollen från Jorges och spelarna var nybörjare (komer inte ihåg vad det hette men lv1 iaf) då brukar det kunna bli lite svårt eftersom det är som Bobby magikerna sa och detta har vi i min spel grupp tänkt på ett tag och efter ett litet tag kom vi på att den bästa saken att göra är att andvända skogstrollen från grundboken viss info där stämmer inte men det gör egntligen ingenting och dom är mycket lättare att slå om man är ett gäng på lv1.
 

Falköga

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
130
Location
Henån
Sen är det ju också så att de troligen har gått upp en eller flera yn och har fått mer kp.
 
Top